تدوین استاندارد بین‌المللی واژه‌نامه خوراک دام توسط ایران

تدوین استاندارد بین‌المللی واژه‌نامه خوراک دام توسط ایران

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان اینکه پروژه استاندارد بین المللی واژه نامه خوراک دام توسط ایران در کمیته بین المللی خوراک دام سازمان ایزو (سازمان جهانی استاندارد) پیشنهاد شد و مورد پذیرش قرار گرفته است، اظهار کرد: دبیری این استاندارد بین المللی بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران است و 9 کارشناس خبره دیگر نیز از کشورهای آلمان، مالزی، مجارستان، جمهوری چک، لهستان، تایلند و چین در این پروژه استانداردسازی مشارکت فعال دارند.

مجید موافق قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اینکه چنین استانداردی در این سطح، برای اولین بار در حال تدوین قرار گرفته است، افزود: مدت زمان اجرای این پروژه سه ساله بوده و درسال 1396 از این پروژه‌ بین‌المللی رونمایی می‌شود.

موافق قدیری تصریح کرد: این پروژه و اعتبار آن توسط سازمان جهانی استاندارد یا ایزو و سازمان ملی استاندارد ایران تایید شده است و در سایت ایزو نیز قابل مشاهده و ردیابی است.

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ادامه داد: یکی از مهمترین منافع این پروژه، ایجاد اعتبار برای کشور است که یک استاندارد پایه و اساسی در این زمینه را هدایت می‌کند. ضمن اینکه کارشناسان داخلی از قسمت‌های مختلف مراجع ذی‌صلاح صنعت نیز درگیر این پروژه بین المللی خواهند شد.

وی استاندارد و استاندارد‌سازی را از جمله پیش شرط‌های اساسی دستیابی به کیفیت مطلوب و تحقق اهداف در سازمان‌های مختلف دانست و تاکید کرد: این زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری در این صنعت خواهد شد.

موافق قدیری افزود: استاندارد کردن، عمل ساده‌سازی است که در نتیجه تلاش دسته جمعی و آگاهانه اعضای جامعه به وجود می آید و مستلزم کاهش تعداد بسیاری از موضوعات است، این فرایند نه تنها موجب رفع پیچیدگی‌های کنونی می‌شود بلکه از بروز مشکلات بیشتر در آینده نیز جلوگیری می‌کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، استانداردهای بین المللی را از ابزارهای راهبردی و دستورالعمل هایی دانست که به شرکت‌ها در مواجه با برخی چالش‌های سخت کسب و کار مدرن کمک می کنند و گفت: کاهش هزینه، افزایش رضایت مشتری، دسترسی به بازارهای جدید، سهم افزایش یافته بازار و مزایای زیست محیطی از مزایای استانداردهای بین المللی برای کسب و کار است.

گفتنی است؛ جلسات کمیته فنی استاندارد سازی واژه نامه خوراک دام در ایران با حضور نمایندگانی از معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد ایران، موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، سازمان دامپزشکی کشور، انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، شرکت هماهنگی کارخانجات خوراک، دارو و مکمل دام و طیور و آبزیان کشور، دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، موسسه علمی کاربردی وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌شود که در آخرین جلسه نظرات اصلاحی ارسال شده از کشورهای عضو سازمان ایزو در رابطه با متن پیش نویس استاندارد مذکور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جلسات مذکور تا بررسی کامل نظرات، ادامه یابد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا