نماینده کارگروه منتخب تعاونی‌های شمال تهران:

وزارت راه عزمی برای حل مشکل ۲۹ ساله ۱۵ هزار عضو یک تعاونی مسکن ندارد

وزارت راه عزمی برای حل مشکل ۲۹ ساله ۱۵ هزار عضو یک تعاونی مسکن ندارد

یکی از نمایندگان کارگروه منتخب تعاونی‌های شمال تهران با اشاره به بلاتکلیفی حدود سه دهه‌ای ۱۵ هزار عضو این تعاونی‌ها، گفت:‌ با وجود دستور مقامات عالی کشور در خصوص حل مشکل زمین‌های واگذار شده به مردم، اما وزیر راه عزمی برای حل این مشکل ندارد.

نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی با وجود تاکید مقامات عالی ربته در خصوص تعیین تکلیف مشکل حدود 15 هزار خانوار، همتی برای رفع این مشکل ندارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این وزیر مصوباتی را ابلاغ می‌کند که با این کار سنگ‌های بیشتری پیش پای مردم می‌اندازد. بر اساس یکی از مصوبه‌های هیئت دولت در اسفند سال گذشته اعلام شده جلوی نقل و انتقال‌ها گرفته شود. این در حالی است که مطابق قانون هیچ چیزی نمی‌تواند از نقل و انتقال جلوگیری کند مگر این‌که سندی بازداشت باشد یا در دادگاه برای سندی حکم صادر شده باشد.

وی با اشاره به این‌که همچنین اعلام شده که مردم از زمین‌های مورد مناقشه خارج شوند، یادآور شد:‌ به همه امامان جمعه تهران نامه نوشته‌ایم که از دستور تعیین تکلیف این زمین‌ها و مردمی که آنها را خریداری کرده‌اند، هشت سال می‌گذرد اما با این وجود نه دولت قبل و نه دولت کنونی عزمی برای حل این مشکل ندارند.

وی بیان کرد:‌ مسئولان وزارت راه و شهرسازی می‌گویند این مسئله به ما ربطی ندارد و مربوط به وزارت جهاد است، اما بر اساس دستور مقامات عالی رتبه دقیقا ابلاغ شده که این گره به دست دولت باز می‌شود و وزارت راه و شهرسازی مسئول اعلام شده است.

به گزارش تسنیم، در فاصله سال‌های 65 تا 78 با موافقت وزارت وقت کشاورزی و جهادسازندگی باستناد مواد ٣٢ و٣٣ آیین نامه اجرائی قانون واگذاری و احیاء اراضی مصوبه ١٣٥٩ شورای انقلاب اسلامی بخشی از اراضی پهنه شمال و شمال شرق و شمال غرب تهران به مساحت تقریبی 900 هکتار  از اراضی ملی عمدتا" در مناطق سوهانک ، مرادآباد، سرخه حصار، تلو، دارآباد، امام زاده قاسم، حصارک ، درکه و... . به منظور کمک به تامین و ایجاد مسکن کارکنان برخی دستگاه‌های اجرایی (کارکنان کشوری و لشکری) به ٣٣ تعاونی مسکن با بیش از 15000 نفر عضو واگذار شد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا