پیش بینی مدیر پرتفوی پترول:

بازار سرمایه جان تازه ای می گیرد

بازار سرمایه جان تازه ای می گیرد

رانت خواری و همچنین بازار قاچاق با روی کار آمدن بازار مشتقه ارز کمرنگ می شود و معاملات روان تر از گذشته انجام خواهد گرفت.

 

مدیر پرتفوی پترول گفت: در صورتی که تا پایان سال نرخ سود بانکی کاهش، تحریم ها برداشته و مهمتر از همه نرخ خوراک پتروشیمی نیز تعیین شود، بازار سرمایه جانی تازه خواهد گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی محصصی، مدیر پرتفوی پترول همچنین با بیان اینکه بازار آتی ارز موجب افزایش حجم عرضه و تقاضا در بازار خواهد شد، گفت: راه اندازی بازار آتی ارز موجب شفافیت در بازار معاملاتی می شود.

وی افزود: تا زمانی که نیاز ارزی کشور بالا است، بازار مشتقه  ارز می تواند کمک بزرگی در بازار محسوب شود و شاهد روند صعودی معاملات بدون دخالت واسطه ها  خواهیم بود.

محصصی تصریح کرد: رانت خواری و همچنین بازار قاچاق با روی کار آمدن بازار مشتقه ارز  کمرنگ می شود و معاملات روان تر از گذشته انجام خواهد گرفت.

به گفته وی در کنار نقاط مثبت بازار آتی ارز، می توان به افزایش درآمدهای دولت نیز اشاره کرد که با راه اندازی آن اتفاق خواهد افتاد.

مدیر پرتفوی پترول در ادامه به بازار سرمایه و اتفاقاتی که در آینده برای آن پیش بینی می شود، اشاره کرد و افزود: استنباط دولتمردان از وضعیت کلی بازار سرمایه این است که با برداشتن تحریم ها، بسیاری از مشکلات موجود بازار به خودی خود رفع خواهد شد.

محصصی عنوان کرد: با برداشتن تحریم ها می توان شاهد رونق خرید و فروش محصولات داخلی شرکت ها و مهمتر از همه سود آوری آنها بود.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که تحریم ها برداشته نشود، نرخ سود بانکی نیز تغییری نخواهد کرد و باز هم شرایط برای فعالان اقتصادی در بازار سخت تر می شود و اقتصاد به رکود کامل می رود.

محصصی افزود: ما امیدواریم با اجرای طرح برجام - هرچند که تاثیر آن در بازار زمان بر است - شاهد رونق گرفتن معاملات در بازار و حجم نقدینگی در آن باشیم.

مدیر پرتفوی پترول یادآور شد؛ در برنامه ششم توسعه باید بازار را در جهت حمایت از شرکت های صادرات محور حرکت دهیم و چنانچه شرکت ها بتوانند در عرصه صادرات گام موثری بردارند، به طور حتم بازار را از رکود خارج می کنند.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا