وزیر نیرو:

ارائه خدمات ارزان به مردم برای کسب رضایت آنها درست نیست

ارائه خدمات ارزان به مردم برای کسب رضایت آنها درست نیست

وزیر نیرو گفت: متأسفانه با این تصور غلط که اگر خدمات را ارزان ارائه کنیم که مردم خوشحال شوند، کاری کردیم که به کارآیی شرکت‌های آب و فاضلاب خدشه وارد کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمید چیت‌چیان امشب در همایش بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب اظهار داشت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت‌های آبفا، محصول انقلاب اسلامی به شمار می‌روند که پیش از انقلاب سابقه نداشتند.

وی افزود: تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب یک ایده انقلابی و اثربخش بود که خدمت‌رسانی در آب‌رسانی به شهرها و روستاها را در دورترین نقاط کشور میسر کرد.

وزیر نیرو با بیان "ایجاد این شرکت‌ها به سازماندهی همه تخصص‌ها و تجربه‌های ارزشمند در این بخش منجر شد"، گفت: امروز شرکت‌های آب و فاضلاب به عناصری اثرگذار در همه شهرها و استان‌ها تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: ایده درآمدزا بودن شرکت‌های آب و فاضلاب و ارائه خدمات از سوی آنان با درآمد کسب‌شده، اندیشه هوشمندی بود که در ابتدای تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب به‌عنوان اساس ساختاری این شرکت‌ها در نظر گرفته شده بود، اما متأسفانه با این تصور غلط که این خدمات را ارزان ارائه کنیم که مردم خوشحال شوند، کاری کردیم که به کارآیی این شرکت‌ها خدشه وارد کردیم.

چیت‌چیان با ابراز "ارائه خدمات ارزان‌قیمت این شرکت‌ها را ضعیف و وابسته به اعتبارهای دولتی کرد"، گفت: هرچند امروز دولت هر زمان که بتواند به این شرکت‌ها کمک می‌کند اما کاش از همان آغاز، خدمات را با قیمت تمام‌شده به مردم ارائه می‌کردیم که کارایی و اثربخشی هرچه بیشتر شرکت‌ها را به‌دنبال داشت.

وی افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب باید از ظرفیت‌های خود برای برون‌سپاری خدمات استفاده کنند و این صنعت را به‌سمت ایده اولیه خود به‌عنوان مجموعه‌هایی مستقل سوق دهند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم با وجود خشکسالی‌های بلندمدت، شرکتهای آب و فاضلاب به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند  بدون آنکه دغدغه‌ای برای تأمین آب در مردم ایجاد شود و این حاصل کار و تلاش مجدّانه و شبانه‌روزی است.

انتهای پیام/*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا