معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

کاهش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بودجه آب در سال ۹۵

کاهش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بودجه آب در سال ۹۵

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در سال ۹۴ بودجه بخش آب کشور حدود ۶ هزار میلیارد تومان بود، احتمالا این رقم در سال ۹۵ هزار میلیارد تومان کمتر شود.

رحیم میدانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: بر اساس آنچه تا این تاریخ به ما اعلام کردند، متأسفانه اعتبارات بخش آب کشور نسبت به بودجه سال 94 کاهش داشته که این مسئله از کاهش قیمت نفت نشأت می گیرد.

وی افزود: در سال 94 بودجه بخش آب کشور حدود 6 هزار میلیارد تومان بود، احتمالا این رقم در سال 95 هزار میلیارد تومان کمتر از این شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: در تلاش هستیم، اگر مقدور شود از سایر منابع در اختیار دولت از جمله فاینانس، وام بانک توسعه اسلامی، وام بانک جهانی، جذب سرمایه بخش خصوصی استفاده کنیم و حتی المقدور این خلأ را پر کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در بخش آب کشور 150 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داریم.

میدانی در پاسخ به اینکه در سال 95 اگر بودجه کافی در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد در بخش آب کشور چقدر توان اجرایی دارید، گفت: تاکنون به این صورت بوده که اندازه 4 برابر اعتباری که در اختیار ما گذاشتند ما توان اجرا داشتیم؛ یعنی ما راحت می توانیم روی کار اجرایی در بخش آب کشور در سال آینده به میزان 20 هزار میلیارد تومان حساب کنیم.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا