مدیر کل اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در گفت‌وگو با تسنیم:

نخبگان مرحله استانی جامعه کار و تولید انتخاب شدند

نخبگان مرحله استانی جامعه کار و تولید انتخاب شدند

مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی با اعلام انتخاب نخبگان مرحله استانی جامعه کار و تولید در جشنواره امتنان گفت:۵۴۸ نفر از کارگران خلاق و مبتکر برای مرحله استانی جامعه کار و تولید انتخاب شدند.

غلامرضا بستان منش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از انتخاب نخبگان مرحله استانی جامعه کار و تولید در جشنواره امتنان از کارگران ، گروه های کار و واحدهای نمونه خبر داد و گفت: استعدادهای سرشارو ظرفیت بالای نیروی کارخلاق و  نوآور، یکی از مهم ترین سرمایه های کشور به شمار می رود و  بی تردید توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی مرهون همت والای کارگران بالاخص کارگران مبتکر و خلاقی است که با ارائه ی شیوه های جدید تولید و ایده های خلاقانه، سبب پایداری فعالیت بنگاه های اقتصادی و حفظ اشتغال جوانان این مرز و بوم شده و کشور را به سوی عدالت و پیشرفت و عزّت و سربلندی رهنمون می سازند.

 وی ادامه داد: در همین راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت اجرای ماده 195 قانون کار و ضوابط اجرایی آن، همه ساله با همکاری دستگاه های ذیربط و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقدام به شناسایی و انتخاب کارگران مخترع، مبتکر و خلاق در سراسر کشور نموده و در هفته کارگر، طی مراسم با شکوهی تحت عنوان جشنواره امتنان از کارگران ، گروه های کار و واحدهای نمونه  با حضور ریاست جمهوری اسلامی معرفی می کند.

مدیر کل امور اجتماعی وزارت کار گفت: از جمله تأثیرات مهم و اثر گذار این فرآیند، رشد و شکوفایی و بالندگی هر چه بیشتر نیروی انسانی و بروز استعداد ها و خلاقیت آنان در محیط کار و تولید بوده و باعث کاهش وابستگی های فنی وتکنولوژیکی به سایر کشورها شده وگام های استواری را به سوی توسعه و استقلال اقتصادی فراهم نموده است.

وی افزود: پس از برگزاری جشنواره امتنان از کارگران به مدت ربع قرن گروه های کار با انتخاب و معرفی 548 نفر از کارگران خلاق و مبتکر  از رهگذر ابتکارات، خلاقیت ها و ابداعاتشان  ‌میلیاردها ریال و صدها میلیون دلار‌صرفه‌جویی ارزی و یا ریالی متوجه اقتصاد ملی و صنعت کشور شده است.

بستان منش گفت : خوشحالیم در سال جاری نیز تشکیل کمیته های ارزیابی و داوری به همت دبیرخانه های استانی جشنواره امتنان بر اساس شاخص های تدوین شده، مرحله استانی این فرآیند، با مشارکت چشمگیر کارگران با موفقیت به پایان رسیده و نفرات برتر کارگران و گروه های کار و واحد نمونه در مرحله استانی در هر بخش اقتصادی صنعت خدمات و کشاورزی مشخص شده اند.

رئیس جشنواره های امتنان افزود: با تکمیل سامانه جشنواره امتنان، طرح های منتخبین استانی ، از طریق سامانه  به صورت سایبری به دبیرخانه ی ملی جشنواره ارسال می شود و دبیرخانه ی مذکور در مرحله ی ملی با تشکیل کمیته ارزیابی و داوری ضمن بررسی و راست آزمایی میدانی نخبگان برتر جامعه کار و تولید را انتخاب خواهند نمود.

وی بیان کرد: اعضای کمیته داوری و سه کمیته ارزیابی تخصصی بخشهای صنعت – خدمات و کشاورزی در  مرحله ملی مشخص شده اند که اسامی و رزومه های آنان در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا