هوندا به قطعه ساز ژاپنی وام جدید نمی‌دهد

هوندا به قطعه ساز ژاپنی وام جدید نمی‌دهد

هوندا قصد ندارد به شرکت قطعه سازی تاکاتا که در بحران جهانی فراخوان بادکننده‌های ایربگهای مرگبار گرفتار شده است، وام جدید دهد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی هوندا در پی گزارش روزنامه سانکی ژاپنی مبنی بر اینکه این خودروساز در حال بررسی فراهم کردن حمایت مالی جدید برای تاکاتا است، اظهار کرد: این شرکت اعطای وام جدید را مدنظر ندارد.

تاکاتا در نوامبر سال 2015 به دلیل نقض مقررات ایمنی به پرداخت 70 میلیون دلار جریمه در آمریکا محکوم شد و ممکن است با حداکثر 130 میلیون دلار جریمه های معوق روبرو شود.

هوندا موتور که بزرگترین مشتری تاکاتا به شمار می‌رفت، نخستین خودروسازی بود که پس از صدور این جریمه، اعلام کرد استفاده از قطعات این شرکت را متوقف می‌کند و تاکاتا را به دستکاری اطلاعات مربوط به تست ایربگها متهم کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بادکننده ایربگ تاکاتا در هنگام تصادف و باز شدن ایربگ، می تواند با شدت زیادی منفجر شده و قطعات فلزی را ترکش وار در داخل خودرو پرتاب کند. تاکنون 9 نفر به دلیل ترکیدن ایربگهای تاکاتا کشته شده اند که همگی آنها سرنشین خودروهای هوندا بوده اند.

فراخوانهای مربوط به ایربگهای انفجاری تاکاتا شامل 23 میلیون قطعه بادکننده ایربگ در 19 میلیون خودروی تولید شده از سوی 12 شرکت خودروسازی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا