معادن شن و ماسه مازندران پروانه بهره برداری ندارند

معادن شن و ماسه مازندران پروانه بهره برداری ندارند

دنیای معدن -عضو انجمن معدنداران مازندران با اشاره به وجود ۱۳ ماده معدنی در استان گفت: معادن شن و ماسه فاقد پروانه بهره برداری هستند و باید از ارتفاع بالا بهره برداری شود.

مصطفی نائیجی بعدازظهر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش معدن استان، تبدیل نشدن مواد استخراج شده از معادن و خام فروشی مواد را یکی از مشکلات معدن استان برشمرد و گفت: معدن داران پس از استخراج مواد را تبدیل نمی کنند تا ارزش افزوده داشته باشند و این در حالی است که ارزش افزوده دریافت می کنند.

وی با اشاره به وجود دو هزار نفربیکاردر معدن زغال حرارتی استان تصریح کرد: انتظار داریم درگرفتن وام و مجوز بخش محیط زیست کمک های لازم انجام گیرد و منابع طبیعی در اختصاص زمین به معادن همکاری لازم را داشته باشد.

حسین اسماعیل زاده عضو هیات مدیره شن و ماسه استان نیز در ادامه اظهار داشت: چشم انداز فعالیت معدنی در مازندران از گذشته نداشته ایم و نمی دانیم از معدن در بخش تولید و صادرات چه می خواهیم.

وی بابیان این که معدن باید موضوعات خاص داشته باشد و به صورت تخصصی دیده شود افزود: اگر موضوعات تخصصی دیده شود و گذرا عبور نکنیم می توانیم به نتیجه برسیم.

اسماعیل زاده تصریح کرد: موانع تولید در بخش معدن باید بررسی و زیرساخت های توسعه شناخته شود و اصول ایمنی بهره برداری هم مدنظر باشد تا در مرحله بعدی اولویت بندی کوتاه مدت میان، مدت و بلندمدت صورت گیرد.

این مسئول تأکید کرد: تاکنون کاری ازنظر ساختاری اداری و اجرایی انجام نشده و ازاین پس به خاطر این که معدن و صنعت ما در بحران قرارگرفته است باید برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا