افزایش ١٧ واحدی شاخص کل بورس

افزایش ١٧ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز(دوشنبه، ١٤ دیماه) بازار سرمایه، با ١٧ واحد رشد در ارتفاع ٦١ هزار و ٧٢٨ واحدی ایستاد.

 

در پایان معاملات امروز(دوشنبه، ١٤ دیماه)  بازار سرمایه ٥٧٥ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ١٢٢ میلیارد تومان در ٥٠ هزار نوبت داد و ستد شد.
بیشترین اثر مثبت بررشد شاخص نیز از سوی نمادهای معاملاتی بترانس و تیپیکو رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاد، حکشتی، وتجارت، فارس و تاپیکو با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص بودند.
در معاملات امروز شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) ٦ واحد، شاخص کل (هموزن) ٩٩ واحد، شاخص قیمت (هموزن) ٨٤ واحد، آزاد شناور١٠٨ واحد و شاخص بازار دوم ١٩٩ واحد رشد کردند. در همین حال، شاخص بازار اول با ١٥ واحد افت مواجه شد. ارزش روز بازار در محدوده ٢٦٦ هزار میلیارد تومان است.
ارزش معاملات فرابورس به مرز ٢ هزار و ٦٠٠ میلیارد ریال رسید
امروز همچنین بازار فرابورس با خرید و فروش ٢٨٠ میلیون و ٦٥٠ هزار ورقه بهادار در ١٩ هزار و ٤٣٢ نوبت به ارزش ٢ هزار و ٥٩٠ میلیارد و ٣٥٠ میلیون ریال به کار خود پایان داد.
گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام را با داد وستد ١٦ میلیون و ٩٨٠ هزار سهم به ارزش ٢٤ میلیارد و ٩١٠ میلیون ریال از آن خود کرد و نماد شرکتهای قاسم ایران، قند شیروان و کیمیای زنجان گستران پربیننده ترین نمادهای امروز فرابورس بودند.
همچنین، آیفکس ( شاخص فرابورس) در پایان ساعت معاملات با ثبت رشد ٥,٥ واحدی نسبت به دیروز به رقم ٦٨٦.٩٧ واحد رسید.
براساس این گزارش، سهام مرجان کار در کنار کی بی سی و پگاه فارس بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکتهای مس تکنار، بهمن لیزینگ و قند شیروان با بیشترین افت قیمت روبرو شد.
علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات( صندوقهای قابل معامله) ETF به صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش ٤ میلیون و ٤٨٠ هزار سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم متعلق به داد و ستد ٤٩ هزار و ٩٢٩ ورقه اسناد خزانه اسلامی بود ضمن این که نرخ بازده تا سررسید این اوراق در پایان امروز با ٠,١٩ درصد رشد نسبت به دیروز به ٢٦ درصد رسید.
در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت زرین معدن آسیا برای برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام در چهارشنبه این هفته (١٦ دیماه) متوقف شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا