کاهش ٢ دلاری قیمت بنزین در بازار آسیا

کاهش ٢ دلاری قیمت بنزین در بازار آسیا

قیمت بنزین در بازار آسیا در هفته منتهی به ٢٥ دسامبر (جمعه، ٤ دیماه ) اندکی بیش از دو دلار کاهش یافت.

 

قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢٥ دسامبر (جمعه،٤ دیماه) با ٢ دلار و یک سنت کاهش به ٥١ دلار و ١٠ سنت برای هر بشکه رسید؛ انجام تعمیرات فصلی در برخی پالایشگاههای فعال در آسیا که سبب کاهش عرضه بنزین در این ناحیه شده است، سبب کم شدن تاثیر کاهش قیمت نفت خام دوبی در افت سطح قیمت این فرآورده سبک نفتی نسبت به هفته های قبل شده است.
قیمت گازوییل در بازار سنگاپور برخلاف هفته گذشته که بیش از پنج دلار کاهش پیدا کرده بود در هفته مورد بررسی اندکی کاهش یافت و با ٩ سنت کاهش به ٤٤ دلار و ٢٨ سنت برای هر بشکه رسید؛ افزایش تقاضا برای این فرآورده میان تقطیر، سبب تشدید تاثیرات تعمیرات فصلی بر افزایش قیمت این فرآورده نفتی شد.
به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٢٤ دلار و ١٥ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته یک  دلار و  ٣٩ سنت کاهش نشان می دهد؛ عرضه مازاد این فرآورده نفتی با ورود چندین محموله نفت کوره از آمریکا به آسیا یکی از دلایل این کاهش بوده است.
قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی با یک دلار و ٦٤ سنت کاهش به ٥٠ دلار و ١٣ سنت برای هر بشکه رسید، همچنین قیمت بنزین در بازار روتردام نیز نسبت به هفته گذشته یک دلار و ٦٠ سنت کاهش یافت و به ٥٦ دلار و ١٤سنت به ازای هر بشکه رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا