عضو انجمن قطعه‌سازان مطرح کرد

کاهش ۱۸ درصدی قیمت خودرو با رسیدن نرخ سود به ۴ درصد

کاهش ۱۸ درصدی قیمت خودرو با رسیدن نرخ سود به ۴ درصد

عضو انجمن قطعه‌سازان گفت: اگر نرخ سود به چهار درصد کاهش یابد، قیمت خودرو ۱۸ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ساسان قربانی در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی در مورد سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران پرداخت و اظهارداشت: در این رویداد بین المللی خودرو، شرکت های داخلی و شرکای خارجی آنها که برنامه تولیدی در ایران دارند، اجازه حضور می یابند.

وی افزود: شرکت هایی که فقط قصد فروش خودرو به بازار ایران دارند، اجازه حضور در سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران و نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو نخواهند داشت.

وی به حضور شرکت هایی از ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان، سوئد و اتریش در همایش و نمایشگاه یادشده اشاره کرد و گفت: در روزهای برگزاری  قراردادهایی بین شرکت های ایرانی و شرکای خارجی منعقد خواهد شد.

قربانی در مورد امضای قرارداد همکاری میان شرکت ایران خودرو و پژو نیز گفت: این قرارداد امکان دارد در حاشیه همایش یادشده امضا یا در سفر رئیس جمهوری به فرانسه امضا شود.

وی درمورد حضور شرکت های آمریکایی در این نمایشگاه گفت: باتوجه به اینکه یک شرکت آمریکایی با شرکت پارس خودروی ایران همکاری دارد، محدودیتی برای حضور آنها در این نمایشگاه وجود نخواهد داشت.

قربانی افزود: با این حال، مذاکره هایی انجام شده اما هنوز به صورت رسمی درخواستی از طرف شرکت آمریکایی دریافت نشده است.

در ادامه محمد رضا نجفی منش با اشاره به اینکه در خصوص حمایت دولت از خودروسازان و انتقادهایی که متوجه طرح وام 25 میلیون تومانی خودرو شده است، اظهارداشت: اگر در شرایط رقابتی قرار بگیریم، ما نیز همچون دیگر کشورها نیاز به حمایت های تسهیلاتی و تعرفه ای نخواهیم داشت.

وی افزود: تا سال 1391 ، 25 درصد فروش خودروهای داخلی از طریق تسهیلات خودرو انجام می شد که بعد از آن این طرح متوقف شد.

این عضو انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه طرح خروج از رکود و اعمال تسهیلات خودرویی شرایطی ایجاد کرد که مردم از محل درآمدهای آتی، خودرو خریداری کنند گفت: خرید خودرو و خرید مسکن از محل درآمدهای آتی در دنیا عادی است.

وی درباره شرایط خودروسازان در دیگر کشورها نیز گفت: زمانی که رقیب من در آلمان با نرخ سود دو تا پنج درصدی تسهیلات دریافت می کند و من برای تسهیلات دریافتی باید نرخ سود 20 تا 25 درصد پرداخت کنم، روشن است که این فضا، رقابتی نیست و من در فضای رقابتی کار نمی کنم. اگر نرخ سود به چهار درصد کاهش یابد، قیمت خودرو 18 درصد کاهش خواهد یافت.

سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران دهم و یازدهم اسفندماه و نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو نهم تا دهم اسفندماه با رویکرد رقابت پذیری و همکاری های بین المللی برگزار می شود.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا