دورخیز ب‌ام‌و در صدسالگی برای قرن آینده

دورخیز ب‌ام‌و در صدسالگی برای قرن آینده

به گفته یان رابرتسون مدیر فروش و بازاریابی ب‌ام‌و، این کمپانی آلمانی قصد دارد امسال به عنوان بخشی از برنامه بزرگداشت تولید صد ساله خود از کانسپت یک خودروی خودران رونمایی کند.

رابرتسون در گفت‌وگو با نشریه اینترنتی اتوکار در حاشیه صحبت‌های خود درخصوص بحث‌های اخلاقی مربوط به خودروهای خودران اعلام کرد که کمپانی‌اش قصد دارد در هفتم مارس سال جاری در جشن صد سالگی‌ خود دستاوردهای جدیدی را در این زمینه به نمایش بگذارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای خودرو ، او در مورد پیشرفت ب‌ام‌و در زمینه خودروهای خودران گفت: «ما قبل از این به مرحله «رانندگی بدون پا» رسیده‌ایم و حالا به مرحله‌ رانندگی بدون دست و بدون چشم رسیده‌‌ایم که البته مدت زمان طولانی را شامل نمی‌شود. مرحله بعدی «رانندگی بدون مغز» یعنی رانندگی صد در صد خودکار خواهد بود و در حالی‌که احتمالا فناوری‌های مربوط به آن تا ده سال دیگر در دسترس خواهد بود، اما سایر فاکتورها برای عملی شدن استفاده از این خودروها دست کم تا پانزده سال آینده میسر خواهد شد. یکی از این فاکتورها بحث‌ها و پرسش‌های اخلاقی این دست از خودروها است. به عنوان مثال در موقعیتی که یک کامیون در شرف برخورد با ماشین خودکار شماست، این ماشین چه تصمیمی خواهد گرفت؟

این که جان شما را با خارج شدن از مسیر نجات دهد، وارد مسیر یک خودروی دیگر شود و دیگران را به کشتن دهد یا یک عابر پیاده را زیر بگیرد؟ اینها مسائلی است که هنوز آمادگی‌اش را نداریم.» رابرتسون در پاسخ به پرسش درباره جشن صد سالگی ب‌ام‌و پاسخ داد: «در این جشن خودرهای جدیدی به نمایش گذاشته خواهد شد. اما نکته مهم اینجاست که ما در حالی یک قرن بودن در صنعت خودروسازی را جشن می‌گیریم که نگاه‌مان به قرن آینده خواهد بود.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا