پیش‌بینی رشد 7 تا 7.5 درصدی برای سال 2016؛

رشد اقتصاد هند از چین سبقت گرفت

رشد اقتصاد هند از چین سبقت گرفت

هند، که در شرایط تیره و تار امروز اقتصاد جهان با عنوان «نقطه درخشان» مورد تمجید قرار می‌گیرد، در سال 2015 میلادی، توانست چین را به عنوان سریع‌الرشدترین اقتصاد جهان پشت سر بگذارد.

هند در سال 2015 از نظر تولید ناخالص داخلی، چین را پشت سر گذاشت و عنوان سریع‌ترین رشد اقتصادی را به خود اختصاص داد. انتظار می‌رود در سال جدید، اقتصاد این کشور چیزی حدود 7 تا 7.5 درصد رشد کند؛ مشروط بر اینکه عزم هند برای اصلاحات اقتصادی ادامه یافته و شرایط کسب و کار در این کشور بهبود یابد.

به‌گزارش فایننشال اکسپرس، «آرون جیتلی»، وزیر دارایی هند می‌گوید: کندی اقتصاد جهان و سرمایه‌گذاری ضعیف بخش خصوصی همچنان برای اقتصاد هند ایجاد چالش خواهد کرد اما اولویت اصلی هند برای سال جدید میلادی اجرای قانون مالیات بر کالا و خدمات خواهد بود که مدت زیادی اجرای آن به تعویق افتاده است. علاوه‌بر این، منطقی تر کردن دریافت مالیات‌های مستقیم، تسهیل شرایط کسب و کار و هیمنطور تخصیص بودجه بیشتر برای زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی، از اولویت‌های دیگر هند خواهد بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، «کاشیک باسو»، اقتصاددان برجسته و معاون بانک جهانی با اعتقاد راسخ می‌گوید که هند با رشد سریع خود در میان اقتصادهای اصلی جهان، قادر خواهد بود به پیشتازی خود در صدر آمارهای اقتصادی ادامه دهد.

باسو تصریح کرد: انتظار می‌رود اقتصاد هند در سال 2016 میلادی، 7 تا 7.5 درصد رشد کند و بدین ترتیب این کشور پیش‌روی اقتصادهای اصلی جهان خواهد بود. وی افزود: انتظار داریم هند نه تنها در سال 2015، بلکه در سال 2016 میلادی نیز در نمودارهای اقتصادی جهان پیشتاز باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا