زیر ساختهای شهرک صنایع شیمیایی در فارس آماده است

زیر ساختهای شهرک صنایع شیمیایی در فارس آماده است

شیراز – مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از فراهم بودن زیر ساختهای راه اندازی اولین شهرک صنایع شیمایی کشور در فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک صنعتی فارس، علی صداقت‌پور در جلسه کمیته راهبری شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز از برنامه‌ریزی به منظور تکمیل زیرساخت‌ها در نخستین شهرک فناوری صنایع شیمیایی کشور در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این شهرک با هدف ایجاد بستر مناسب برای استقرار شهرک‌های فنی، مهندسی و مشاوره‌ای به صنایع پائین‌دستی شیمیایی راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ساختمان مرکز خدمات کسب و کار و شهرک فناوری صنایع شیمیایی راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است و طراحی و ایجاد سایت شهرک برای استقرار واحدهای مرتبط با صنایع شیمیایی نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در این شهرک هزینه شده است به مشوق‌ها و مزیت‌های استقرار واحدها در شهرک فناوری صنایع شیمیایی اشاره و یادآور شد: کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، وجود زیرساخت‌های مناسب در شهرک، دسترسی آسان به نیروهای فنی و متخصص، امکان استفاده از کارگاه‌های عمومی، دسترسی آسان به شبکه‌های توزیع و بازاریابی سریع و نیز برخوردداری از شبکه آزمایشگاهی از مهم‌ترین مزیت‌های است که می‌تواند فعالیت واحدهای این شهرک را اثرگذار کند.

صداقت‌پور همچنین از اعمال فعالیت‌های مالیاتی، بیمه‌ای و عوارض گمرک برای واحدهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک فناوری صنایع شیمیایی خبر داد و گفت: تمامی مشوق‌ها و مزیت‌های موجود در پارک‌های علم و فناوری در شهرک فناوری صنایع شیمیایی نیز اعمال می‌شود.

وی همچنین امکان برخورداری از تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت نظیر استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی را از دیگر مزیت‌ها و مشوق‌های موجود اعلام کرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس نیز در این جلسه همجواری شهرک فناوری صنایع شیمیایی با شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان مهم‌ترین قطب صنعتی استان فارس را از مهم‌ترین مزیت‌های موجود اعلام کرد و گفت: با توجه به بهره‌برداری بیش از ۱۴۸۰ واحد صنعتی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز و اینکه برخی از این واحدهای صنعتی در زمینه تولید محصولات جزء واحدهای شاخص کشور محسوب می‌شوند امکان تبادلات فنی، اقتصادی و هم‌افزایی واحدهای مستقر در این شهرک با واحدهای شهرک صنعتی فراهم شده است.

سید هاشم موسوی افزود: واحدهای مستقر در شهرک فناوری از مزایای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی نظیر پرداخت ۳۰ درصد از بهای حق انتفاع به صورت نقدی و ۷۰ درصد آن به صورت اقساط ۳۶ ماه با دوره تنفس پرداخت یک ساله اقساط بهره‌مند می‌شوند.

مدیر شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ شرکت دانش‌بیان در مرکز خدمات کسب و کار این شهرک مستقر شده‌اند گفت: کار طراحی اراضی سایت این شهرک به مساحت حدود ۱۰ هکتار نیز به پایان رسیده و مرحل تکمیل زیرساخت‌ها نیز در حال انجام است.

سعید شیرازی افزود: در ساختمان مرکز خدمات کسب و کار به مساحت ۵ هزار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا واحدهای فنی، مهندسی، مشاوره‌ای و آزمایشگاهی مستقر شده است و در حال مذاکره با مراکز برجسته دانشگاهی برای استقرار واحدهای آزمایشگاهی مرجع هستیم که به زودی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرک فناوری صنایع شیمیایی با هدف استقرار واحدهای فناورانه مبتنی بر دانش روز به ویژه در حوزه صنایع شیمیایی راه‌اندازی شده و می‌تواند زمینه ارتقاء صنایع شیمیایی را در کشور فراهم کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا