معاون وزیر راه و شهرسازی به تسنیم خبر داد:

درخواست نظام کاردانی استان‌ها برای جلوگیری از تمرکز قدرت

درخواست نظام کاردانی استان‌ها برای جلوگیری از تمرکز قدرت

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که حدود ۷ سال از آخرین انتخابات شواری مرکزی نظام کاردانی می‌گذرد، گفت: به درخواست نظام کاردانی استان‌ها و بر اساس آئین‌نامه از تمرکز قدرت و ایجاد چرخه قدرت دائمی در شورای مرکزی نظام کاردانی ساختمان جلوگیری می‌شود.

حامد مظاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، افزود:سازمان نظام کاردانی آئین‌نامه‌ای دارد که بر اساس آن می‌خواهیم منع کنیم فردی را که در دو جا مسئولیت داشته باشد، چراکه این رویه به یک چرخه قدرت دائمی منجر شده است.

وی با بیان این‌که ایشان چندین سال است که این دو مسئولیت را در تهران و کشور بر عهده دارد، ادامه داد: الان که انتخابات برگزار شده خواسته شورای مرکزی که نمایندگان استان‌هاست که چرخش مسئولیت ایجاد شود.

وی بیان کرد:‌ وی در حقیقت یک پیش‌دستی در استعفا کرده است در صورتیکه آئین‌نامه را باید ما بنویسیم که آن هم در این راستا خواهد بود که قدرت یکجا متمرکز نباشد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: سه سال از زمان هیئت مرکزی این شورا گذشته بود و انتخابات آناصلا برگزار نشده بود، ما هر سه سال یکبار انتخابات را در سازمان نظام مهندسی برگزار می‌کنیم اما در سازمان نظام کاردانی سه سال از آخرین مهلت گذشته بود.

مظاهریان یادآور شد: انتخابات اواخر سال گذشته برگزار شد و هیئت مرکزی سازمان نظام کاردانی هنوز تشکیل نشده و قرار است در بهمن ماه تشکیل شود.

وی تاکید کرد: با توجه به درخواست نظام کاردانی ساختمان استان‌ها برای جلوگیری از تمرکز قدرت، آئین‌نامه سازمان نظام کاردانی و همچنین در آستانه تشکیل هیئت مرکزی، از ایجاد چرخه قدرت دائمی جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا