برنامه ریزی برای صادرات 18 میلیون تن محصولات فولادی

برنامه ریزی برای صادرات 18 میلیون تن محصولات فولادی

طبق سند چشم انداز 1404، میزان صادرات محصولات فولادی کشور باید به 18 میلیون تن برسد.

 

به گزارش نرخ باكس و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس سند چشم انداز 1404 و با توجه به طرح های در حال اجرا توسط بخش دولتی و خصوصی، پیش بینی شده 55 میلیون تن فولاد تولید شود که از این میزان، 37 میلیون تن به مصرف داخلی و 18 میلیون تن صادر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، تا پایان سال 93، ظرفیت فولاد خام 24 میلیون تن و ظرفیت محصولات فولادی 33 میلیون تن بوده است. اکنون طرح های توسعه مختلفی توسط ایمیدرو و بخش خصوصی از جمله 7 طرح فولادی استانی، طرح های توسعه شرکت های فولادی همچون فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، فولاد خراسان و غیره، در حال اجراست. همچنین، ایمیدرو طرح های فولادی جدیدی طی 2 سال اخیر برای واگذاری به سرمایه گذاران در مناطق ویژه چابهار، بندرعباس و عسلویه تدوین کرده است. بخش خصوصی نیز با اجرای طرح های فولادی، نقش قابل توجهی در تکمیل زنجیره صنعت فولاد و دستیابی به اهداف مذکور خواهد داشت.
این گزارش می افزاید: طبق برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای دستیابی به این هدف، «توسعه صنایع آهن و فولاد با برقراری توازن در زنجیره استخراج معدن تا تولید محصول نهایی به منظور پوشش کامل نیاز داخل»، «صادرات به کشورهای هدف و حداکثر سازی مزیت اقتصادی»، «به کارگیری فناوری های روز دنیا» و نیز «اولویت قراردادن مناطق منطبق با دسترسی به منابع و بازارهای داخلی و خارجی کشور» مورد توجه قرار خواهد گرفت.
بنا به این گزارش، تا پایان سال جاری صادرات حدود 3 میلیون تن محصولات فولادی برنامه ریزی شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا