برنامه فولاد اکسین برای ۹۵

برنامه فولاد اکسین برای ۹۵

گروه صنایع معدنی >فولاد - مديرعامل شرکت فولاد اکسين از پيش بيني توليد يک ميليون و 50 هزار تن ورق خاص و آلياژي در اين کارخانه در سال آينده خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، عزيز قنواتي افزود: فولاد اکسين از سال 93 تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بتواند در سال 95 به توليد بيش از يک ميليون و 50 هزار تن ورق خاص و آلياژي برسد. با تحقق اين هدف ورق موردنياز ساخت لوله خطوط انتقال نفت و گاز کشور تامين مي شود.

وي گفت: 85 درصد تامين اعتبار اين شرکت از طريق فاينانس خارجي و 15 درصد آورده خود شرکت است.

قنواتي با اشاره به بومي سازي قطعات موردنياز در اين صنعت که از اولويت ها است، گفت: بومي سازي قطعات از سال 93 آغاز شده، زيرا فولاد اکسين کارخانه اي است که در کشور مشابهي ندارد و هر قطعه اي که در اين واحد ساخته مي شود، براي اولين بار است که ساخته مي شود.

وي با اشاره به اينکه 70 درصد نيروهاي کار فولاد اکسين تحصيلات عاليه دارند، افزود: در حال تعامل هستيم تا بتوانيم مرکز تحقيقات نورد را با هماهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز در اين شرکت راه اندازي کنيم.

قنواتي گفت: موضوع ديگر شرايط پساتحريم است زيرا برخلاف پيش بيني ها اين گونه نيست که پس از رفع تحريم ها به يک مرتبه نرخ ارز کاهش يابد و اتفاقات سريع رخ دهد اما قطعا گره هاي زيادي بازخواهد شد و به تدريج شاهد اتفاقات مثبت خواهيم بود، بنابراين تمام شرکت ها بايد براي يک سال آينده و با برنامه ريزي هاي مناسب خود را آماده کنند تا به نتيجه برسند، زيرا در پساتحريم اگر تدبير نباشد با يک تيغ دولبه مواجه مي شويم، به اين دليل که چين بر بازارهاي ايران چنبره زده و به فکر واردات وسيع کالابه ايران است و اگر دولت از توليدکنندگان حمايت نکند با ورود کالاهاي چيني، بسياري از واحدها به مشکل برمي خورند.

مديرعامل شرکت فولاد اکسين با اشاره به اينکه هيچ صنعتي در ايران نمي تواند به اندازه نفت، فولاد، پتروشيمي، گاز و حفاري اشتغالزايي داشته باشد، گفت: از دلايل عدم اشتغالزايي نبود منابع مالي براي تکميل طرح هاي در دست اقدام است، متاسفانه برخي از صنايع به دليل نبود منابع مالي تعطيل شده اند و اين در حالي است که با توسعه فعاليت ها مي توانستند اشتغالزايي خوب و ثابتي ايجاد کنند.

وي با بيان اينکه اکنون فولاد اکسين براي تامين نيازهاي خود به دنبال احداث يک طرح فولادسازي است که مي تواند براي يک هزار نفر به صورت مستقيم و براي 8 هزار نفر به صورت غيرمستقيم شغل ايجاد کند، افزود: اجراي اين طرح به دليل تحريم ها و نبود منابع مالي يک سال و نيم است که متوقف شده است.

مديرعامل فولاد اکسين گفت: در خوزستان ظرفيت هاي بزرگي وجود دارند که يکي از اين ظرفيت ها فولاد اکسين در اهواز است. اين کارخانه با ساخت محصولات استراتژيک در زمينه توليد ورق هاي عريض به منظور ساخت لوله هاي انتقال نفت و گاز حرف هاي زيادي براي گفتن دارد، اما به رغم اينکه اين صنعت مي توانست به رشد قابل توجهي دست يابد، تحريم ها و مشکلات مالي مانع از اين رشد فزآينده شده است.

وي با اشاره به توانمندي هاي شرکت فولاد اکسين گفت: اکنون با قدرت به سمت توليد محصولات خاص و ويژه رفته ايم که برخي از محصولات براي اولين بار در شرکت ما ساخته و بومي سازي شده است.

قنواتي ادامه داد: هزينه ارزي احداث شرکت فولادسازي جديد 300 ميليون دلار است که مي توانيم با احداث آن توسعه بازار، افزايش کيفيت، صادرات و توجه به صنايع پايين و بالادستي را هم داشته باشيم، اما قطعا براي ورود به بازارهاي جهاني و رقابت با شرکت هاي مشابه نياز به تامين مواد اوليه، کاهش قيمت هاي انرژي و پرداخت تسهيلات به نرخ جهاني هستيم. اکنون برخي از تجهيزات عمر بالايي دارند، اين در حالي است که دولت با ارائه تعرفه هاي مناسب مي تواند توليدکنندگان را در زمينه ورود مواد اوليه ياري کند.

مديرعامل شرکت فولاد اکسين ادامه داد: هيچ کدام از شرکت هاي خارجي اعتقادي به صادرات مواد خام ندارند و قطعا به دنبال رسيدن به محصول نهايي براي سود بيشتر هستند، از اين رو يکي از راه هاي رسيدن به اقتصاد مقاومتي همين مساله است و بايد زنجيره هاي توليد تکميل شوند تا بتوانيم علاوه بر کيفيت به ثروت هم برسيم.

وي ادامه داد: معتقديم هيچ راهي به جز توليد براي برون رفت از مشکلات و بحران وجود ندارد زيرا توليد مي تواند اشتغالزايي کند، تورم را کاهش دهد و امنيت ايجاد کند.

مديرعامل شرکت فولاد اکسين اظهار اميدواري کرد با توجه و حمايت دولت و رفع تحريم ها بتوانيم به اهداف عاليه شرکت در زمينه توليد و اشتغال و در نهايت کيفيت لازم براي حضور در بازارهاي جهاني و رفع نيازهاي داخل برسيم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا