لیدر بازار فولاد تغییر استراتژی داده است؟

لیدر بازار فولاد تغییر استراتژی داده است؟

گروه صنایع معدنی >فولاد - کاهش قیمت های تیرآهن در بورس کالا و بازار داخلی که در روزهای اخیر به ثبت رسید را می توان جهت گیری جدیدی در بازار به شمار آورد که می تواند فضا را برای خودنمایی بیشتر خریداران فراهم کند. به نظر می رسد در روزهای آینده ذوب آهن اصفهان بتواند سهم بازار بیشتری را از آن خود کند.

به گزارش ماین نیوز، کاهش قیمت های تیرآهن در بورس کالا و بازار داخلی که در روزهای اخیر به ثبت رسید را می توان جهت گیری جدیدی در بازار به شمار آورد که می تواند فضا را برای خودنمایی بیشتر خریداران فراهم کند. به نظر می رسد در روزهای آینده ذوب آهن اصفهان بتواند سهم بازار بیشتری را از آن خود کند.

روزهای اخیر کاهش قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان که در بازار تیرآهن لیدر اصلی به شمار می آید، باعث شده تا قیمت ها در مسیری جدید قرار بگیرد هرچند که می تواند به افزایش محسوس حجم فروش این تولیدکننده منجر شود. این در حالی است که شایعه افزایش تعرفه واردات انواع مصنوعات فولادی در کنار تجمیع برخی ردیف های تعرفه ای نیز به گوش می رسد در حالی که تغییر برخی ردیف های تعرفه برای سال آینده قطعی شده است.

در هفته جاری شاهد کاهش قیمت اغلب سایزهای تیرآهن در بازار تهران هستیم هرچند که نرخ های اصلی برای فروش از کارخانه تغییر چندانی نداشته است. شنیده ها حکایت از آن دارد که معامله 50 هزار تن تیرآهن سایز 14 و 16 با قیمت پایه 1250 تومان در بورس کالا به عنوان تسویه بخشی از بدهی های تولیدکننده صورت گرفته است.

البته هنوز عرضه کنندگان اصلی در این خصوص موضع گیری صریحی انجام نداده اند ولی در هر حال با توجه به شرایط خاص بازار ، می توان به تغییر رویکرد فروشنده امیدوار بود که سیگنال مثبت و مهمی برای کل بازار به شمار می آید. انتظار بازگشت خریداران به بازار به تبع قیمت هایی پایین تر ، بازپس گیری سهم بازار کارخانه ذوب آهن اصفهان در رقابت با اجناس وارداتی و افزایش حجم فروش این کارخانه اصلی را می توان برخی از ویژگی های این عرضه جدید به شمار آورد که می تواند برای کل بازار مفید واقع شود. با توجه به این شرایط در روز گذشته شاهد آن بودیم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا