۲۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه زیرساختی برای منطقه ویژه سرمایه گذاری می شود

۲۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه زیرساختی برای منطقه ویژه سرمایه گذاری می شود

گروه معادن - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: به منظور اجرای طرح های زیربنایی و زیرساختی در این منطقه برای افق 1404، بیش از 220 هزار میلیارد ریال پروژه تعریف شده است.

به گزارش ماین نیوز، مسعود هندیان گفت: طرح های زیربنایی برای مراحل توسعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس(استان هرمزگان) در چشم انداز 1404 پیش بینی شده که شامل طرح های بندری جامع ، تصفیه آب و آب شیرین کن و همچنین تولید برق ( احداث نیروگاه ) است که قابل واگذاری به بخش خصوصی با برآورد سرمایه گذاری 204 هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: همچنین پروژه های زیرساختی در حوزه آب رسانی، برق رسانی و گاز رسانی با منابع داخلی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اجرا خواهد شد که برآورد سرمایه گذاری آن 18 هزار و 556 میلیارد ریال است.

هندیان ادامه داد: طرح های بندری جامع شامل پنج طرحِ احداث بندرگاه نفتی منطقه ویژه ، خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات انباشت و برداشت مواد فله در انبارهای روباز ، احداث اسکله تخلیه آلومینا و پل دسترسی منتهی به آن ، خرید و نصب تجهیزات تخلیه و انتقال و ذخیره آلومینا و همچنین لایروبی ، استحصال زمین و احداث چهار پست اسلکه دیواره ای و احداث واگن برگردان است.

وی گفت: طرح های تولید برق نیز شامل سه طرح احداث دو نیروگاه یک هزار و 200 مگاواتی در سایت شماره یک ، احداث دو نیروگاه یکی هزار و 200 مگاواتی و دیگری هزار و 800 مگاواتی در سایت شماره 2 و همچنین احداث دو نیروگاه در سایت شمالی به میزان 600 و یک هزار مگاوات است.

به گفته وی طرح های تصفیه آب و آب شیرین نیز شامل طرح احداث تصفیه خانه آب و آب شیرین کن با برآورد سرمایه گذاری شش هزار میلیارد و 530 میلیون ریال است.

هندیان ادامه داد: میزان سرمایه گذاری برای طرح های بندری جامع و همچنین طرح های تولید برق (احداث نیروگاه) به ترتیب 13 هزار میلیارد ریال و 184 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته وی اجرای طرح های مذکور در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برای بخش خصوصی قابلیت سرمایه گذاری دارد ضمن اینکه اجرای برخی از طرح های مورد اشاره در این منطقه کلید خورده است.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با پنج هزارهکتار وسعت در13کیلومتری سواحل غربی شهر بندرعباس، ماموریت هایی چون ایجاد شرایط جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای احداث واحدهای صنعتی و معدنی، طراحی، ساخت و اجرای طرح های زیربنایی در بخش های مختلف با محوریت صنایع انرژی بر از جمله فولاد و آلومینیوم را برعهده دارد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا