رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

محور توسعه لرستان بخش معدن است/فعالیت ۱۳۰۰ واحد معدنی در استان

محور توسعه لرستان بخش معدن است/فعالیت ۱۳۰۰ واحد معدنی در استان

خرم آباد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان محور توسعه در این استان را بخش معدن عنوان کرد.

محمدرضا صفی خانی ظهر دوشنبه در همایش بررسی ظرفیتهای معدنی لرستان با بیان اینکه معادن مهم ترین توانمندی های لرستان در حوزه اقتصاد محسوب می شوند اظهار داشت: در این راستا باید ظرفیتهای حوزه معادن در استان را شناسایی و زمینه بالفعل کردن آنها را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین مطالبه دانش آموختگان حوزه معادن از دولت باید موضوع شناسایی ظرفیتهای این حوزه باشد گفت: دولت نیز باید زمینه شناسایی و استفاده از ظرفیتهای این حوزه برای رونق اقتصاد استان را فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به برنامه های این سازمان در حوزه معادن بیان داشت: در این راستا زنجیره ارزش معادن استان را در قالب شناسایی ظرفیتها و همچنین شناسایی بهره برداران را در در دستور کار خود قرار داده ایم.

صفی خانی با تاکید بر لزوم پیش بینی تکنولوژی برای فرآوری ظرفیتهای حوزه معدن استان گفت: معدن محور توسعه لرستان محسوب می شود و اولویت ما در این حوزه توجیه پذیر کردن اقتصادی این حوزه در استان است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت تشکلهای معدنی زمین شناسی در استان لرستان عنوان کرد: در این راستا ستاد توسعه معدن استان با ریاست استاندار در لرستان راه اندازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه عمده صنایع لرستان در بخش معدن است تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع هزار و ۷۰۰ واحد استان بین هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ مورد در بخش معدن در حال فعالیت هستند.

صفی خانی گردش مالی بخش معدن در ئنیا را ۱۱ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این در حالیست که ما هنوز نتوانسته ایم یک دلار از این میزان گردش مالی را برای خود کسب کنیم.

وی با اشاره به شناسایی ۲۳۰ شرکت در بخش معدن در سطح دنیا از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت لسرتان گفت: این اقدام در راستای توسعه معادن استان و همچنین راهکارهای لازم برای شناسایی بازارهای هدف، فرآوری، تجاری سازی و برند سازی در این زمینه است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا