قطع رابطه با ایران ارزش ریال عربستان را به شدت کاهش داد

قطع رابطه با ایران ارزش ریال عربستان را به شدت کاهش داد

به دنبال اقدام عربستان در قطع روابط با ایران و افزایش نگرانی ها در مورد اینکه دلاری که عربستان تامین می کند ممکن است گرانتر شود موجب شد تا روز دوشنبه ارزش ریال عربستان در برابر دلار آمریکا کاهش یابد.

به نقل از رویترز، به دنبال بالا گرفتن تنش های سیاسی بین تهران و ریاض و افزایش نگرانی ها در مورد اینکه دلاری که عربستان تامین می کند ممکن است گرانتر شود موجب شد تا روز دوشنبه ارزش ریال عربستان در برابر دلار آمریکا  کاهش یابد.
عربستان روز یکشنبه در واکنش به وقوع آتش سوزی در سفارت این کشور در تهران، روابط خود با ایران را قطع کرد. این تنش دیپلماتیک بین دو تولید کننده مهم نفت پس از آن اتفاق افتاد که عربستان روز شنبه یک روحانی برجسته شیعه را اعدام کرد.
ارزش دلار در برابر ریال عربستان از نزدیکی 425 واحد در روز پنجشنبه گذشته به 680 واحد در روز دوشنبه رسید که بالاترین رقم در 16 سال گذشته بود.
در طی چند ماه گذشته، به دلیل نگرانی ها از اینکه کسری بودجه قابل توجه عربستان در نتیجه افت قیمت نفت ممکن است موجب برداشته شدن نسبت ثابت بین ریال عربستان و دلار آمریکا شود موجب شده تا ارزش ریال سعودی به پایین ترین رقم از سال 1999 تاکنون برسد.
تصویب یک بودجه ریاضتی برای سال 2016 از سوی حکومت عربستان در هفته گذشته موجب شده بود تا این نگرانی تا حدی فروکش کند، اما تنش های ژئوپلتیک ممکن است مجددا موجب تشدید این نگرانی ها شود.
روابط ایران و عربستان سال هاست تنش آلود است و قطع روابط مستقیم دو کشور عملا تاثیر چندانی بر روابط اقتصادی دو کشور که در سطح حداقلی قرار دارد، نخواهد گذاشت.
یک تاجر بانکی برجسته در منطقه که نخواست نامش فاش شود گفت: «بسته به میزان افزایش تنش ها بین ایران و عربستان، ارزش دلار در برابر ریال عربستان احتمالا این هفته به 800 واحد نیز خواهد رسید.»
انتهای پیام// 2

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا