دیروز به ثبت رسید؛

رشد ۳۰ درصدی حجم معاملات آتی سکه

رشد ۳۰ درصدی حجم معاملات آتی سکه

حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز به ۳ هزار و ۱۶۳ قرار داد رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات روز یکشنبه ۲ هزار و ۴۳۲ قرارداد ثبت شد که به این ترتیب بازیگران بازار آتی دیروز شاهد رشد ۳۰ درصدی حجم معاملات سکه بودند.

 به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  بازار آتی سکه طی روز یکشنبه در سررسیدهای مختلف با افزایش نرخ روبه رو شد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش ۰/۱۱ درصدی نسبت به معاملات روز شنبه با نرخ ۹۳۴ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۳۵ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۱۱ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت ۹۳۷ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۲۵ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت ۹۳۹ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد ۰/۲۵ درصدی رو به رو شد.

از سویی در بازار نقدی سکه نیز رشد نسبی تقاضا سبب شد تا با وجود افت دلار و تعطیلی بازارهای جهانی، ارزش سکه ۲ هزار تومان تقویت شود و ارزش این سکه بر ۹۳۳ هزار تومان قرار بگیرد.

همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۴۷۳، ۲۶۲ و ۱۷۲ هزار تومان معامله شده است.

بهای سکه که این روزها تحت تأثیر روند طلای جهانی با نوسان قیمت سپری می شود، به نظر می رسد با توجه به بهبود روند تقاضا سطح قیمتی فعلی خود را حفظ کند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا