ورود ایران به بازار گاز قفقاز ؛

گرجستان مشتری گاز ایران/ صادرات گاز به اروپا منتفی شد

گرجستان مشتری گاز ایران/ صادرات گاز به اروپا منتفی شد

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز با اشاره به توافق مقدماتی انجام شده با گرجستان به منظور صادرات گاز، گفت: ایران فعلا هیچ برنامه‌ای برای صادرات گاز به اروپا از مسیر خط لوله ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاملی در تشریح برنامه‌های جدید صادرات گاز ایران به کشورهای منطقه قفقاز، گفت: براساس مذاکراتی که با گرجستان انجام شده، قرار است گاز را به مرز ارمنستان منتقل کنیم و گرجستان در مرز خود از ارمنستان گاز را تحویل بگیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز در خصوص طرح‌های جدید صادرات گاز، اظهار داشت: مذاکرات زیادی با گرجستان برای صادرات گاز به این کشور انجام شده است، البته برای امضای قرارداد، باید طرح صادرات گاز به گرجستان مقرون به صرفه باشد.

این مقام مسئول درباره احتمال صادرات گاز به اروپا از مسیر گرجستان، اظهار داشت: بحث صادرات به اروپا از طریق خط لوله از نظر شرکت ملی نفت ایران مردود بوده و آنچه که اولویت دارد، صادرات به شیوه ال. ان. جی است.

کاملی با یادآوری اینکه مذاکرات با گرجستان برای صادرات گاز برای مصرف داخلی این کشور است و بحث صادرات به اروپا مطرح نیست، خاطرنشان کرد: حجم صادرات به گرجستان ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز خواهد بود که به مصرف نیروگاه ها می رسد.

«کاخا کالادزه» وزیر انرژی گرجستان اخیرا در گفتگویی با بیان اینکه احتمال می رود گرجستان در آینده خریدار گاز طبیعی ایران باشد، گفته است: گرجستان که جایگزین دیگری ندارد، می تواند از طریق آذربایجان یا ارمنستان از ایران گاز بخرد. این یک پروژه بلندمدت است که باید به دقت روی آن کار شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا