اقتصاد سنگاپور بیش از حد انتظار رشد کرد

اقتصاد سنگاپور بیش از حد انتظار رشد کرد

شارون چن/گزارشگر

سنگاپور گزارشی در مورد وضعیت اقتصادی خود منتشر کرده‌است که با پیش‌بینی تحلیل‌گران در مورد وضعیت اقتصاد این کشور آسیایی کمی متفاوت است. مقامات این کشور سعی دارند بخش خدمات و ساخت‌وساز را تقویت کنند تا با کاهش صادرات مقابله کنند. البته شاید هنوز برای شاد بودن سنگاپوری‌ها کمی زود باشد.

سال گذشته رشد اقتصادی سنگاپور 2.1درصد بود که کمترین میزان رشد در شش سال گذشته به شمار می‌رفت

تولید ناخالص داخلی سنگاپور در سه‌ماهه منتهی به 31دسامبر 5.7درصد بوده‌است. به نظر می‌رسد میزان رشد آن نسبت به سه‌ماهه قبلی رشد 1.7درصدی داشته‌است.

سال گذشته رشد اقتصادی سنگاپور 2.1درصد بود که کمترین میزان رشد در شش سال گذشته به شمار می‌رفت.

اقتصاد کشور سنگاپور به صادرات متکی است و همیشه در برابر نوسانات جهانی تقاضا، آسیب‌پذیر است. به این ترتیب کاهش رشد اقتصادی چین نیز تهدید بزرگی برای اقتصاد سنگاپور به شمار می‌آید. در حقیقت بزرگ‌ترین مقصد صادرات سنگاپور با کمترین میزان رشد خود در 25سال گذشته مواجه شده‌است. نخستین گزارش تولید چین در سال 2016 نیز نشان می‌دهد که این بخش برای پنجمین ماه متوالی دچار مشکل شده‌است.

دلار سنگاپور به 1.4226 دلار ایالات متحده امریکا رسیده‌است. نخست‌وزیر سنگاپور اخیراً اظهار کرده‌است که این کشور با چالش‌های اقتصادی مواجه است و احتمالاً رشد اقتصادی آن کاهش خواهد یافت. اما تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه چهارم نسبت به سال گذشته 2درصد رشد داشت.

منبع: بلومبرگ

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا