رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

بانک ها به جای سند‌ کارخانه سند ملک شخصی می خواهند

بانک ها به جای سند‌ کارخانه سند ملک شخصی می خواهند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه امروز تمام راه‌ها برای تولیدکنندگان بسته شده، گفت: سیستم بانکی سند کارخانه را به‌عنوان وثیقه قبول نمی‌کند و از متقاضیان سند ملک شخصی می‌خواهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به اینکه امروز واحدهای تولیدی در رکود بسیار بدی قرار گرفته‌اند، به تسنیم گفت: هر روز شرایط برای تولیدکنندگان بدتر می‌شود و دولت هم متأسفانه حمایت لازم را انجام نمی‌دهد و جرایم مالیاتی همچنان به‌قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه وصول مطالبات بانکی از بخش خصوصی شدیدتر شده، افزود: برخی بانک‌ها متأسفانه مصوبات بانک مرکزی را به‌نفع خودشان تفسیر می‌کنند، حتی امروز سیستم بانکی کارخانه را به‌عنوان وثیقه قبول نمی‌کند و از متقاضیان سند ملک شخصی می‌خواهد. البته استمهال بدهی نیز شرایط فعالیت را برای واحدهای تولیدی سخت کرده زیرا بدهی‌ها به‌روز  و با بهره جدید محاسبه می‌شود.

سهل‌آبادی با اشاره به اینکه امروز تمام راه‌ها برای تولیدکنندگان بسته شده است، تصریح کرد: نرخ تورم کاهش پیدا کرده، اما این کاهش نرخ به چه قیمتی صورت گرفته است؟

وی گفت: امروز اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصمیم گرفته‌اند برای حل مشکلات خود نامه‌نگاری‌هایی را با مسئولین کشور انجام دهند و اوضاع را برای آنها تشریح کنند. هرچند تاکنون نامه‌های بسیاری به مسئولین ارسال شده اما تولیدکنندگان ناچارند و ابزار دیگری را در اختیار ندارند.

انتهای پیام
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا