مدیرعامل یک شرکت تامین سرمایه خبر داد

انتشار صکوک با هدف خرید دکل و تجهیزات حفاری

انتشار صکوک با هدف خرید دکل و تجهیزات حفاری

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت از تامین مالی خرید دکل و تجهیزات حفاری چاه‌های نفت برای شرکت دانا پتروریگ کیش با استفاده از انتشار اوراق اجاره به ارزش 650 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی قاسمی با بیان این که این اوراق از 19 دی ماه سال جاری از طریق کارگزاری بانک ملت عرضه می شود، گفت:با توجه به منابع زیرزمینی نفت و گاز موجود در کشور و بهبود بهره‌وری استخراج از منابع زیرزمینی کشور در فضای رقابتی موجود، ارتقاء ناوگان دکل‌های حفاری در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

وی قدرت شرکت‌های نفتی را به میزان زیادی ناشی از ساخت دکل‌های حفاری نفتی دانست و گفت: انواع دکل‌های حفاری نفتی شامل دکل‌های خشکی، دکل‌های متحرک دور از ساحل و دکل‌های دریایی ثابت است که در فرایند حفاری چاه‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت گفت: با توجه به فن‌آوری موجود در ساخت این دکل‌ها و سرمایه بالای مورد نیاز در تامین دکل‌ها و تجهیزات حفاری، تامین منابع مالی خرید این دکل‌ها از طریق بازار سرمایه کشور، نقش بسزایی را در تحقق اهداف صنعت نفت ایفا خواهد نمود.

قاسمی از انتشار انواع اوراق اجاره، سلف و مشارکت و پذیرش ارکان آن از جمله تعهدپذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق و ارائه انواع مشاوره‌های مالی به عنوان خدمات ارائه شده در این زمینه یاد کرد و گفت: شرکت مذکور به منظور تامین منابع مورد نیاز برای خرید دکل‌ حفاری خشکی، استفاده از تامین مالی غیر مستقیم از طریق انتشار اوراق اجاره را در دستور کار دارد.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت با اشاره به ویژگی‌های دکل حفاری مورد نظر شرکت افزود: دستگاه حفاری خشکی مذکور با توان ٢٠٠٠ اسب، یکی از دستگاه های پیشرفته با قدرت بالابری یک میلیون پوند است. این مجموعه حفاری دارای چهار دستگاه دیزل ژنراتور کاترپیلار و سایر تجهیزات حفاری بوده است که جهت حفاری تا عمق ٧٠٠٠ متر و فشار تا ١٠٠٠٠ پام ( پوند بر اینچ ) طراحی شده است.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه وی اضافه کرد: این دستگاه ١٥٠ فوتی مطابق آخرین نیازمندی های حفاری چاه های نفت و گاز میادین خشکی کشورمان ساخته شده که با تکیه بر استانداردهای بین المللی صنعت، توان انجام عملیات حفاری در چاه های پرچالش اکتشافی را نیز داراست.

قاسمی با بیان اینکه در طول عمر اوراق، اجاره‌بها توسط شرکت یاد شده به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌ شود، از شرکت تامین سرمایه بانک ملت به عنوان متعهدپذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق و بانک دی به عنوان ضامن انتشار آن نام برد و تصریح کرد: سود این اوراق 21 درصد بوده و هر سه ماه یکبار پرداخت خواهد شد.

گفتنی است که حجم تامین مالی از طریق بدهی برای حوزه نفت و انرژی در این 5 ساله از طریق تامین سرمایه بانک ملت حدود 50 هزار میلیارد ریال و انتشار اوراق سلف نفت کوره شرکت ملی نفت و انتشار اوراق ارزی – یورویی و ... یک میلیارد و 500 میلیون یورو بوده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا