روایت مرکز آمار از کاهش نیم درصدی نرخ تورم روستایی

تورم روستایی 12 درصدی شد

تورم روستایی 12 درصدی شد

مرکز آمار ایران، نرخ تورم روستایی کشور را در 12 ماه منتهی به آذر ماه سال جاری را 12 درصد و تورم نقطه به نقطه را معادل 8.4 درصد اعلام کرد

به گزارش صدای اقتصاد مرکز آمار آیران در تازه ترین گزارش آماری خود، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در آذر ماه سال 1394 را منتشر کرد.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۸.۴ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۹) کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل در دوازده ماه منتهی به آذر ماه سال 1394 نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم روستایی) 12 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه 1394 (۱۲.۵) کاهش یافته است.

*شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۵۱.۱ رسید که نسبت به ماه قبل 3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

*شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۴۸.۳ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

*شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه 11 درصد است.

*شاخص گروه عمده "خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات " نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به آذر ماه 1394 نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰.۶ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه 1394 (11) کاهش یافته است.

*شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در آذر ماه 1394 به رقم ۲۱۷.۴ رسید که 5 درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

میزان افزایش شاخص گروه عمده "کالاهای غیر خوراکی و خدمات" نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به آذر ماه سال 1394 نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۳.۱ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه 1394 (۱۳.۶) کاهش یافته است.

نرخ تورم روستایی درصد
آذر سال جاری 12
آبان سال جاری 12.5
آذر سال 1393 13.1
آبان سال 1393 13.6

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا