مدیرکل دامپزشكی استان قزوين:

واکسیناسیون ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار نوبت سر دام در قزوین

واکسیناسیون ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار نوبت سر دام در قزوین

قزوین- مدیرکل دامپزشكی استان قزوين، از واکسیناسیون بيش از دو ميليون و پانصد هزار نوبت سر دام در قزوین خبر داد.

سید بهمن نقیبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی و تست وخونگیری برای تشخیص بیماری‌های مشترک سل و بروسلوز ازجمله وظایف دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشكی استان قزوین گفت: انجام واكسیناسیون به‌منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک ازجمله وظایف دامپزشكی است و در همین راستا طی ۹ ماهه ابتدایی سال جاری این اداره كل با همكاری بخش خصوصی و در قالب خرید خدمت، نسبت به انجام واكسیناسیون ۲میلیون و۹۹هزار و۲۵۴ نوبت سر گوسفند و بز، ۴۲۴هزار و۹۸۷ نوبت سر گاو و گوساله، ۳هزار و۲۰ قلاده سگ و ۲۶۷ رأس تک سمی اقدام کرده است.

وی افزود: به‌منظور كنترل بیماری‌های مشترک در گاوداری‌های صنعتی طی همین مدت ۶۴هزار و۱۸۹ رأس گاو تحت پوشش برنامه تست سل و ۲۷هزار و۳۴ مورد نیز برای تشخیص بروسلوز خون‌گیری شده‌اند كه تعداد ۷۵ رأس دام به‌عنوان دام راكتور سلی و ۷ رأس دام راكتور بروسلوز شناسایی و كشتار شده‌اند.

معدومسازی ۳۴۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ گذشته در قزوین

مدیرکل دامپزشكی استان قزوین گفت: ۳۴۰  كیلوگرم فرآورده خام دامی تاریخ‌مصرف گذشته نگهداری شده در سردخانه یکی از مراکز سطح شهر قزوین کشف و معدوم‌سازی شد

وی اظهار کرد: بر اساس بازدیدهای انجام‌شده توسط كارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی این اداره از یكی از مراكز عرضه سطح شهر قزوین مقدار ۳۴۰ كیلوگرم فرآورده خام دامی «۲۶۰ كیلوگرم گوشت گوساله، ۸۰ كیلوگرم بال مرغ زعفرانی شده» تاریخ‌مصرف گذشته که در سردخانه یک واحد عرضه به‌صورت ماهرانه‌ای مخفی‌شده بود را ضبط و برای معدوم‌سازی به یکی از کشتارگاه‌های استان منتقل و در چرخه  تبدیل ضایعات قرار گرفت.

نقیبی به همشهریان توصیه کرد: در هنگام خرید هرگونه فرآورده خام دامی مرغ، گوشت و تخم‌مرغ و... به تاریخ تولید و انقضاء درج‌شده روی محصول دقت کرده و از خرید هرگونه فرآورده‌ای كه به‌صورت فله عرضه می‌شود خودداری کنند.
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا