در گفتگو با مهر مطرح شد:

رتبه اول شرق استان تهران درکاهش مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای

رتبه اول شرق استان تهران درکاهش مرگ‌ومیر تصادفات جاده‌ای

شرق استان تهران- وضعیت ضریب امنیتی، رویکرد پلیس در موضوع امنیت اجتماعی، نحوه برخورد با هنجارشکنان اخلاقی و اجتماعی و جرائم خشن از جمله محورهای گفتگو با فرمانده انتظامی شرق استان تهران بود.

سرهنگ عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی شرق استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود نعمت امنیت در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز نعمت بزرگ امنیت در کشور ایران حاکم است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: این امنیت با حضور نعمت فرماندهی کل قوا و مقام معظم رهبری و در زمانی که شاهد ناامنی‌های گسترده‌ای در جهان به‌ویژه در منطقه و کشورهای هم‌جوار هستیم، تحقق‌یافته است.

سرهنگ ناظری ادامه داد: امروز کشور با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و همدلی و هم‌زبانی آحاد ملت عزیز و بزرگوار ایران و خدمتگزاری تمامی اعضای دخیل در برقراری نظم و امنیت از جمله نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در کمال آرامش و امنیت قرار دارد.

ضریب امنیت در شرق استان تهران ارتقا پیداکرده است

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به فعالیت‌های سه‌ماهه خود در این منطقه اظهار داشت: زمانی که مسئولیت فرماندهی انتظامی شرق استان تهران را بر عهده گرفتم، در نماز جمعه شهرستان ورامین حضور پیداکرده و استمداد نیروی انتظامی از مردم را طلب کردم که خوشبختانه در این مدت، شاهد همکاری و تعامل بسیار خوب مردم با مجموعه پلیس بودیم.

سرهنگ ناظری متذکر شد: با همکاری و همدلی مردم و تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران انتظامی، شاهد ارتقای ضریب امنیت در شرق استان تهران بوده‌ایم.

به وضعیت موجود راضی نیستیم

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، هفت شهرستان ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه و پردیس را زیرپوشش قرار داده و خوشبختانه امنیت مناسبی در این مناطق حکم‌فرماست.

وی ادامه داد: پلیس شرق استان تهران در بسیاری از شاخص‌های امنیتی و انتظامی و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مبارزه با اراذل‌واوباش و قاچاقچیان مواد مخدر، ارتقای مناسبی را تجربه کرده است.

سرهنگ ناظری با تأکید بر این نکته که به وضعیت موجود رضایت نداریم، گفت: باید به این نکته توجه داشت که علیرغم ارتقای ضریب امنیتی در شرق استان تهران، اما به وضعیت موجود رضایت نداریم و شأن مردم شرق استان تهران را بیش از این می‌دانیم.

در امنیت اجتماعی رویکرد محله محور را دنبال خواهیم کرد

وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران انتظامی شرق استان تهران بیان داشت: تا پای جان، برای ارتقای امنیت اجتماعی، اخلاقی و ترافیکی در شرق استان تهران تلاش خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به برنامه‌های پلیس برای ارتقای امنیت اجتماعی در منطقه، اظهار داشت: در موضوع امنیت اجتماعی، رویکرد مردم محوری و محله محوری، در دستور کار پلیس قرار دارد، به‌طوری‌که نیروی انتظامی به دنبال برقراری امنیت  اجتماعی با همکاری و همراهی آحاد مردم بوده و توفیقات خوبی در این زمینه به‌دست‌آمده است.

برخورد پلیس با هنجارشکنان در شرق استان تهران

سرهنگ ناظری با اشاره به برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی توسط پلیس، افزود: با دستور فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، برخورد با هنجارشکنی‌ها، بدحجابی‌ها و خودروهای لوکسی که برای مردم ایجاد مزاحمت کرده و با حرکات نمایشی، آرامش مردم را بر هم می‌زنند، در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی ادامه داد: این موضوع، با جدیت در شرق استان تهران دنبال می‌شود و تاکنون با همکاری مردم و تلاش‌های پلیس به توفیقات خوبی در این زمینه دست پیداکرده‌ایم.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشت که بدحجابی و هنجارشکنی در پیست آبعلی تهران یک تعریف داشته و در شهرستان‌هایی نظیر ورامین و پیشوا، تعریف دیگری دارد و نباید این دو منطقه را با یکدیگر مقایسه کرد.

برخورد با بدحجابی در شرق استان تهران دنبال می‌شود

سرهنگ ناظری با تأکید بر این نکته که برخورد با بدحجابی در شرق استان تهران آغازشده است، عنوان کرد: آنچه در منطقه آبعلی و مکان‌هایی ازاین‌دست، دل خانواده معظم شهدا و متدینین را به درد می‌آورد، در ورامین و پیشوا، موضوعاتی کوچک‌تر از آن موجب رنجش خاطر خانواده‌های شهدا می‌شود.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با تقدیر از زحمات و حمایت‌های امام‌جمعه ورامین یادآور شد: در شهرستان ورامین، امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان  با حمایت‌های خود در محافل گوناگون به‌ویژه خطبه‌های نماز جمعه، انگیزه مضاعفی را به سربازان و مأموران انتظامی شرق استان تهران دادند.

رتبه اول شرق استان تهران در کاهش مرگ‌ومیر جاده‌ای

وی با اشاره به موفقیت‌های پلیس شرق استان تهران در موضوعات ترافیکی اظهار داشت: در بحث ترافیکی، پلیس شرق استان تهران موفق شده تا رتبه اول کاهش مرگ‌ومیر جاده‌ای در سطح کشور را کسب کند.

سرهنگ ناظری متذکر شد: طرح‌های مستمری در حوزه ترافیکی در شرق استان تهران در حال اجراست که همکاری مردم در رعایت مقررات و تلاش‌های پلیس در این زمینه، موجب افزایش نظم و انضباط می‌شود.

طرح تذکر لسانی در شرق استان تهران جدی گرفته می‌شود

فرمانده انتظامی شرق استان تهران  در ادامه با اشاره به توجه پلیس برای گسترش طرح تذکر لسانی تأکید کرد: گسترش طرح تذکر لسانی ازجمله رویکردهای پلیس است اما در برخورد با اراذل‌واوباش و جرائم خشن، نیروی انتظامی با قاطعیت وارد عمل شده و برخورد قهری انجام خواهد داد.

وی یادآور شد: با تلاش‌های پلیس و قاطعیت مأموران انتظامی شرق استان تهران، دیگرکسی جرأت تعدی و تعرض به نوامیس مردم را ندارد.

سرهنگ ناظری با تأکید بر این نکته که برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی، فقط مختص پلیس نیست، گفت: باید ادارات و نهادهای دیگر نیز در موضوعات فرهنگی و اجتماعی، به کمک پلیس بیایند و سرعت خود را با تلاش‌های انجام‌شده در زمینه انتظامی منطبق سازند.

مختومه شدن شش فقره قتل در چند ساعت در شرق استان تهران

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به موفقیت‌های پلیس در کشف قاتلین افزود: در این ایام، هفت فقره قتل در شرق استان تهران رخ داد که همگی ریشه فرهنگی داشت و هیچ‌کدام مرتبط با موضوع امنیتی نبود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش پلیس، شش فقره قتل کشف و قاتلین آن در چندین ساعت دستگیر شدند که طولانی‌ترین زمان برای دستگیری قاتلین، ۱۲ ساعت زمان برد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران یادآور شد: به مأموران انتظامی شرق استان تهران اعلام کرده ام که در برخورد با جرائم خشن نظیر چاقو کشی، نباید شب را به صبح برسانید.

کشف ۱۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سه ماه گذشته

سرهنگ ناظری با اشاره به برنامه ریزی پلیس شرق استان تهران در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر اظهار داشت: در سه ماه گذشته، بیش از هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است که این رقم، از میزان کشفیات ابتدای سال جاری تا سه ماه اخیر، بیشتر بوده است.

وی افزود: با شناخت مسیرها و انجام کارهای اطلاعاتی و تلاش مأموران انتظامی شرق استان تهران به موفقیت های خوبی در برخورد با سوداگران مرگ دست پیدا کرده ایم.

ماهواره به منجلاب کشیدن جوان ایرانی را دنبال می کند

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در بخش پایانی سخنان خود به ضرورت مقابله جدی خانواده ها با امواج ماهواره اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده هایی که دیش ماهواره را به منازل خود می برند، فرزندان خود را از دست خواهند داد.

وی با اشاره به اثرات نامطلوب فرهنگی ماهواره در جامعه ایرانی افزود: بالا رفتن آمار طلاق و بی بند وباری در جامعه، نتیجه برنامه های ماهواره ای است که از سوی دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران تغذیه می شود.

سرهنگ ناظری ادامه داد: ماهواره و برنامه های ماهواره ای، هدفی جز به منجلاب کشیدن، فرزندان و آینده سازان ایران اسلامی را دنبال نخواهد کرد.

گفتگو: محمدرضا حیدری

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا