دلار در محدوده 3670 تومان ماند

دلار در محدوده 3670 تومان ماند

در دومین روز هفته، یورو از مرز 4 هزار تومانی پایین آمد؛ اما دلار با وجود پایین آمدن از اوج روزانه، بالای مرز 3 هزار و 670 تومان باقی ...

در دومین روز هفته، یورو از مرز 4 هزار تومانی پایین آمد؛ اما دلار با وجود پایین آمدن از اوج روزانه، بالای مرز 3 هزار و 670 تومان باقی ماند. روز یکشنبه، ارز واحد اروپایی سومین کاهش روزانه پیاپی خود را تجربه کرد و با 5 تومان افت دیگر به قیمت 3 هزار و 995 تومان رسید. به گفته فعالان بازار، یکشنبه مقاومت معامله‌گران داخلی شکسته شد تا ارز اروپایی سرانجام پس از 12 روز به کانال پایین‌تر نزول کند. در روزهای گذشته، یورو به لطف مقاومت این‌دسته در بازار داخلی، بالاتر از ارزش جهانی خود معامله شده بود.

در سیزدهمین روز دی ماه، همسو با یورو، دلار نیز کاهش قیمت را تجربه کرد و با 5 تومان افت به قیمت 3 هزار و 670 تومان رسید. به گفته حاضران در بازار، پس از اینکه شاخص بازار ارز نتوانست از مرز 3 هزار و 680 تومان عبور کند، فروش‌های ارزی معامله‌گران بالا رفت و این عامل، حجم ارز موجود در بازار را افزایش و دلار را تحت‌فشار قرار داد. برخلاف یورو و دلار، سکه تمام بهار آزادی روز یکشنبه تغییر قیمتی را تجربه نکرد و بدون نوسان روی قیمت 933 هزار تومان باقی ماند. به گفته فروشندگان، افزایش جزئی تقاضا، عامل مقاومت سکه در برابر فشار افت دلار بود.

چنان که گفته شد یکشنبه قیمت ارزهای پرتقاضای بازار از جمله دلار، یورو و پوند کاهش یافت تا بتوان از روز کاهشی بازار ارز سخن گفت. در دومین روز هفته، چنان‌که اشاره شد دلار و یورو با کاهش 5 تومانی به ترتیب به قیمت 3 هزار و 670 تومان و 3 هزار و 995 تومان رسیدند. دیگر ارز اروپایی یعنی پوند نیز با 10 تومان افت به قیمت 5 هزار و 425 تومان رسید. روند کاهشی قیمت‌ها از همان ابتدای روز مشهود بود و ارزهای مطرح معاملات خود را با قیمت پایین‌تری نسبت به روز پیشین آغاز کردند. در این بین، شاخص بازار ارز توانست از کف قیمتی روزانه خود بالا بیاید، هر چند که همچنان نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه کاهش قیمت را تجربه کرد. یکشنبه شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 665 تومان آغاز کرد که کاهشی 10 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. به گفته فعالان، معامله‌گران ارزی که 2 بار متوالی نتوانسته بودند، سد 3 هزار و 680 تومانی را بشکنند، تصمیم گرفتند که خود را در موقعیت فروش قرار دهند. به گفته حاضران در بازار، هدف آنها از این تغییر موقعیت این بود که با رسیدن قیمت به کف، خریدهای ارزی خود را افزایش دهند و از نوسان ایجاد شده کسب سود کنند. آنها روز یکشنبه توانستند دلار را با افزایش خرید در نقطه 3 هزار و 665 تومان تا مرز 3 هزار و 670 تومان بالا بیاورند.

در این بین، تلاش معامله‌گران یورو برای بازگرداندن ارز اروپایی به کانال 4 هزار تومانی بی‌ثمر ماند و این ارز سومین کاهش پیاپی خود را تجربه کرد. یورو در روزهای پنج‌شنبه و شنبه نیز 35تومان افت قیمت را تجربه کرده بود. با این وجود، میزان افت یادشده به اندازه تضعیف ارزش این ارز در بازارهای جهانی نبود و تنها با افت روز یکشنبه بود که حباب قیمتی یورو تخلیه شد. حال معامله‌گران داخلی بیشتر در انتظار آغاز بازارهای جهانی و نوسانات یورو در آغاز سال 2016 هستند تا واکنش خود را متناسب با تغییرات این ارز در بازارهای جهانی تنظیم کنند.

 


* دنیای اقتصاد
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا