بهره برداری از کارخانه فولاد زرند ایرانیان در نیمه نخست سال آینده

بهره برداری از کارخانه فولاد زرند ایرانیان در نیمه نخست سال آینده

دنیای معدن - معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری زرند گفت: کارخانه فولاد زرند ایرانیان با ظرفیت یک میلیون و 700 هزار تن فولاد و بیش از 60 درصد پیشرفت در حال اجراست که در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.

علی صادق زادهدر بازدید از روند احداث این طرح افزود: با بهره برداری از کارخانه فولاد زرند ایرانیان زمینه اشتغال 2هزار 400 نفربطور مستقیم ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست آزمون جذب نیرو در این طرح در بهمن امسال برگزار می شود و اولویت جذب در این واحد تولیدی با نیروهای بومی است.

صادق زادهتصریح کرد: برای تأمین آب مورد نیاز طرح انتقال آب با اعتبار 150 میلیارد ریالاز فولاد بوتیای کرمان به طول بیش از 30 کیلومتر با لوله گذاری به قطر 700 میلی متر ، (از فاضلاب شهر کرمان ) در حال اجراست که با اجرای این طرح 300 لیتر در ثانیه آب فاضلاب کرمان به این طرح انتقال می یابد.

وی یادآور شد: برای تأمین برق این طرح 2 نیروگاه 130 مگاواتی در نظر گرفته شده است که تا زمان بهره برداری از این نیروگاه ها برق مورد نیاز از طریق پست 230 کیلو ولت زرندتأمین می شود.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری زرند گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 400 هکتار یکی از بزرگترین پروژه های فولاد منطقه بشمار می رود که تولید به روش کوره بلند انجام می شود و تاکنون 130 هزار تن فولاد و آهن الات نصب شده است.

صادق زاده افزود: در این طرح 11 میلیون متر مربع خاکبرداری انجام شده است که بزرگترین خاکبرداری اینگونه طرح ها در خاور میانه به شمار می رود.

وی اجرای طرح های تولید فولاد به روش کوره بلند مشابه ذوب آهن اصفهان با توجه به معادن غنی ذغال سنگ و سنگ آهن در این منطقه را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: این طرح ها علاوه بر جلو گیری از خام فروشی مواد معدنی موجب اشتغال جوانان جویای کارمنطقه می شود.

صادق زاده تصریح کرد: عملیات اجرایی این کارخانه از سال 91 با سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد تومان از سوی شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه میدکو آغاز شده است.

یادآور می شود: پروژه عظیم کارخانه فولاد زرند ایرانیان در زمینی به مساحت 400 هکتار در هفت کیلومتری جاده زرند ـ کرمان قرار دارد .

انتهای پیام/ی

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا