در جلسه معارفه امروز عنوان شد:

«شتوکا» سه شنبه وارد فرابورس می شود

«شتوکا» سه شنبه وارد فرابورس می شود

به گفته مدیرعامل توکارنگ فولاد سپاهان سود هر سهم پس از کسر مالیات این شرکت در بودجه مالی 94 به ازای هر سهم مبلغ 293 ریال بوده که تا پایان عملکرد 9 ماهه امسال توانسته 75 درصد از این مبلغ را محقق سازد.


 

 

جلسه معارفه سهام شرکت توکارنگ فولاد سپاهان امروز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، روز سه‌شنبه هفته جاری 20 درصد از سهام شرکت توکارنگ فولاد سپاهان به عنوان هشتمین عرضه اولیه سهام فرابورس در سال 94 برای نخستین‌بار عرضه عمومی می شود  و امروز آخرین وضعیت سودآوری و برنامه‌های پیش‌روی این شرکت برای سهام داران تشریح شد.

در ابتدای این جلسه کارگری، نماینده سهامدار عمده شرکت توکارنگ فولاد سپاهان با اشاره به آخرین وضعیت سودآوری این شرکت و شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد به عنوان اصلی‌ترین سهامدار عمده "شتوکا" گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد با هدف کشف قیمت واقعی دارایی‌های خود از طریق بازار سرمایه همواره تلاش کرده تا بتواند سهام شرکت‌های تابع خود را از طریق بورس و فرابورس عرضه کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ارزندگی سهام شرکت توکافولاد بهترین نسبت قیمت بر درآمدی برای کشف قیمت این سهم چیست و چه تأثیری می‌تواند بر روی NAV سرمایه‌گذاری توکافولاد داشته باشد، پاسخ داد: تأثیر کشف قیمت این سهم بر روی NAVتوکافولاد تأثیر با اهمیتی نبوده اما از بابت تحقق اهداف این شرکت سرمایه‌گذاری مبنی بر شفاف شدن ارزش دارایی‌های شرکت از طریق عرضه در بازار سهام می‌تواند برنامه‌های توکافولاد را محقق کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تولید ورق‌های رنگی فولاد مبارکه با کاهش حجمی مواجه شده اما با این همه پیش‌بینی‌های سال آینده حاکی از رشد تولید و فروش در این شرکت دارد. اما در مورد "پی‌ بر ای"( نسبت قیمت بر درآمدی) مناسب برای کشف قیمت سهام «شتوکا» به نظر می‌رسد در محدوده 5.6 تا 5.2 مرتبه بهترین نسبت قیمت بردرآمدی برای این سهم در روز عرضه اولیه باشد.

در عین حال صفایی‌راد مدیرعامل شرکت توکارنگ فولاد سپاهان نیز با بیان اینکه آمار واردات ورق‌های رنگی در سال جاری به شدت با افزایش مواجه شده عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد مصرف ورق‌های رنگی تا پایان سال 94 بالغ بر 300 هزار تن در کشور باشد که حدود 150 هزار تن از این ظرفیت از طریق واردات و مابقی از طریق بازار داخلی تأمین شود.

وی افزود: ورق رنگی تابع رشد اقتصادی کشور بوده و اگر در سال آینده شاهد رشد اقتصادی و خروج از رکود باشیم می‌توان انتظار داشت که روند سودآوری تولیدکنندگان ورق رنگی نیز افزایش یابد.

به گفته وی، در سال جاری دارایی‌های «شتوکا» در حالی بدون احتساب دانش فنی مورد ارزیابی کارشناسان رسمی قرار گرفته که ارزش دارایی‌های ثابت شرکت بالغ بر 14 میلیارد تومان ارزیابی شده است. در این حال حاشیه سود شرکت در سال 94، 14 درصد بوده و با توجه به افق برنامه‌ریزی تولید 6 هزار تنی ورق رنگی تا پایان سال 1400 انتظار می‌رود که با افزایش سرمایه 3 میلیارد تومانی، سرمایه فعلی این شرکت تا سال مذکور به 10 میلیارد تومان بالغ شود.

به گفته مدیرعامل توکارنگ فولاد سپاهان سود هر سهم پس از کسر مالیات این شرکت در بودجه مالی 94 به ازای هر سهم مبلغ 293 ریال بوده که تا پایان عملکرد 9 ماهه امسال توانسته 75 درصد از این مبلغ را محقق سازد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا