ممیزی آزمایشگاه‌های فولاد مبارکه با موفقیت انجام شد

ممیزی آزمایشگاه‌های فولاد مبارکه با موفقیت انجام شد

گروه صنایع معدنی >فولاد - کارشناس شیمیایی و دستگاهی آزمایشگاه فولاد مبارکه اصفهان گفت: ممیزی ' ISO 17025' آزمایشگاه های فولاد مبارکه با همکاری شرکت تورکاک ترکیه با موفقیت انجام شد.

به گزارش ماین نیوز، احمدرضا جعفری افزود: آزمایشگاه های این شرکت به منظور مشخص کردن کیفیت مواد اولیه و محصولات مختلف تولیدی ایفای نقش می کنند و در این بین درستی(Accuracy) نتایج آزمایشگاهی دارای اهمیت بالاست و به همین دلیل برای مدیریت کیفیت نتایج در آزمایشگاه از استاندارد بین المللی موسوم به 'ISO 17025' استفاده می شود.

وی اضافه کرد: در این استاندارد علاوه بر جنبه های مدیریت کیفیت معمول (بندهای هم راستا با ISO 9001)، بندهای متعددی نیز در مدیریت فنی آزمایشگاه وجود دارد که رعایت آنها کیفیت نتایج و بهبود مستمر را در آزمایشگاه تضمین می کند.

کارشناس شیمیایی و دستگاهی آزمایشگاه فولاد مبارکه با اشاره به اینکه در سال 2010 آزمایشگاه های این شرکت توسط شرکت 'DAKKS' آلمان ممیزی شد، گفت: ممیزی امسال با دامنه آزمون وسیعتر شامل آزمایشگاه سبا توسط شرکت'TURKAK ' کشور ترکیه انجام شد.

وی افزود: شرکت ترک جزو سازمانهای دارای صلاحیت بین المللی از سازمان جهانی استاندارد (ISO) در ارائه گواهینامه ISO 17025 و از نادر شرکت هایی است که در ایام تحریم، برخی آزمایشگاه های ایرانی را ممیزی و گواهی مربوطه را صادر کرده است.

جعفری یادآور شد: با توجه به گرایش فولاد مبارکه به تولید و صادرات محصولات کیفی ناظر به سختگیری کشورهای مقصد برای صادرات بویژه کشورهای اروپایی، اخذ چنین گواهینامه هایی لازم است.

وی افزود: پیرو مکاتبات انجام شده در دو سال گذشته با این شرکت و برنامه ریزی انجام شده، واحد آزمایشگاه ها از 29 آذر 94 به مدت سه روز و بر اساس استاندارد ISO/IEC 17025 بطور دقیق مورد ممیزی شرکت «تورکاک» قرار گرفت که در نهایت فعالیت آزمایشگاه های فولاد مبارکه به تایید سرممیز این شرکت رسید.

وی گفت: واحد آزمایشگاه های فولاد مبارکه در برخی از موارد حتی فراتر از استاندارد ISO 17025 نیز عمل کرده است.

فولاد مبارکه اصفهان با تولید سالانه بیش از 5.6 میلیون تن ورق فولادی، بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا