در بازار امروز ثبت شد

رشد آرام و ادامه دار شاخص بورس

رشد آرام و ادامه دار شاخص بورس

در نتیجه داد و ستدهای روز یک شنبه سهامداران رشد آرام و ادامه دار شاخص را نظاره کردند.

 

در نتیجه داد و ستدهای روز یک شنبه سهامداران رشد آرام و ادامه دار شاخص را نظاره کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه معاملات روز جاری شاخص کل 10 واحد بالا رفت و به عدد 61هزار و 710 رسید.

همچنین در این روز بیش از 615 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش یک هزار و 138 میلیارد ریال در 43 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

گفتنی است در این روز همه شاخص های منتخب بورس به جز شاخص بازار اول، رشد کردند. به این ترتیب شاخص بازار اول 22 واحد نزولی بود اما شاخص بازار دوم 193 واحد بالا رفت.

نمادهای ارتباطات سیار، فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد و توسعه صنایع بهشهر با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که سرمایه گذاری غدیر ، پتروشیمی مبین و بانک ملت با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر آن شدند.

در بازار امروز گروه های بانکی، محصولات فلزی و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

همچنین سهام سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، توسعه صنایع بهشهر، پارس الکتریک، سیمان قائن، ایرکا پارت صنعت، فرآورده های نسوز پارس و لعابیران با بیشترین افزایش قیمت ها رو به رو شدند.

در مقابل سهامداران شرکت های شهد، گروه صنعتی بوتان، شکر شاهرود، لیزینگ خودرو غدیر، قند لرستان، نیروکلر و قند نیشابور شاهد بیشترین کاهش قیمت ها در سهام بودند.

همچنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مرابحه بناگستر کرانه، لوله و ماشین سازی ایران، قند قزوین، پارس الکتریک، ایران ترانسفو و تولیدی شهید قندی برترین تقاضاها را ثبت کردند.

در مقابل سهامداران تهران شیمی، سیمان اصفهان، حق تقدم سرمایه گذاری آتیه دماوند، سیمان فارس، سرمایه گذاری صنعت نفت، فولاد امیر کبیر کاشان و خوراک دام پارس برای خروج از سهام این شرکت ها بیشترین عرضه ها را داشتند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم سرمایه گذاری معادن و فلزات بیشترین حجم معاملات و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا