پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۱۶

پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۱۶

اقتصاد > انرژی - کارشناسان اعتقاد دارند که در سال ۲۰۱۶ قیمت نفت افزایش پیدا می کند ولی متاسفانه مشکلات قیمت نفت به این زودی حل نخواهد شد.

دست انداز های صنعت نفت هنوز به پایان نرسیده است.

قیمت نفت خام در سال گذشته (۲۰۱۵) در کل ۳۵ درصد کاهش یافته است و حدود بشکه ای ۳۷ دلار شناور مانده است و به این زودی این مسئله حل نخواهد شد. اکثر کارشناس های نفتی بر این باورند که قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا می کند ولی تا بازگشت قیمت نفت باید سختی بیشتری کشید.

پیش بینی گلدمن ساچ این است که در ماه فوریه میانگین قیمت نفت به بشکه ای ۳۸ دلار می رسد که کمتر از قیمت سال ۲۰۱۵ است.

نفت تحت فشار عرضه بیش از تقاضا است. بازار نفت خام بسیار نا متعادل است.

در یک سو تقاضای نفت به خصوص در چین کاهش پیدا کرده  ولی از سوی دیگر کشور های بزرگ نفتی برای رقابت در بازار استخراج  بیش از حد انجام می دهند.

اوپک، بزرگترین بازیگر در بازار نفت این روند را پیش گرفته است و تولیدات خود را کاهش نمی دهد تا قیمت افزایش پیدا کند.کارتل عربستان سعودی تلاش می کند تا محصولات خود را با قیمت بالاتری به آمریکا و کشور های دیگر بفروشد.

 ایران در حال بازگشت به رتبه های بالا در تولیدکننده نفت جهانی است به این دلیل رقابتی در اوپک به وجود آمده است.ایران بعد از برداشته شدن تحریم ها تصمیم دارد تولید خود را ۱.۵ میلیون بشکه در روز برساند که ایت به این معنا است که تعداد عرضه بیشتر از حال می شود.

افت بزرگ قیمت نفت از ۱۰۸ دلار به ۳۷ دلار در تنها ۱۸ ماه باعث ایجاد مشکل برای تولیدکننده های آمریکایی شده است. بیشتر آنان با بدهی های زیادی مواجه شدند.صنعت نفت آمریکا در سال ۲۰۱۵ ، ۱۰۰ هزار افراد را بی کار کرد. انتظار می رود تولیدات صنعت نفت آمریکا در سال ۲۰۱۶ کاهش پیدا کند ولی نه در حدی که بازار را نا متعادل کند.

منبع:سی ان ان مانی 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا