نخستین بار در کشور، ورق های 'رنگ چروک' در فولاد مبارکه اصفهان تولید شد

نخستین بار در کشور، ورق های 'رنگ چروک' در فولاد مبارکه اصفهان تولید شد

اصفهان- ایرنا- نخستین بار در کشور 30 تن ورق «رنگ چروک»(Wrinkle) با کیفیت قابل رقابت با انواع محصولات مشابه کره ای و چینی در خط ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان تولید شد.

روابط عمومی فولاد مبارکه روز شنبه به نقل از مهندس فرآیند ناحیه نورد سرد این مجتمع صنعتی اعلام کرد: این نوع ورق با ارزش افزوده بالاتر نسبت به ورق معمولی از انواع ورق های ویژه تولیدی فولاد مبارکه است که در بازار داخلی و صادراتی و بیشتر بخش های داخلی ساختمان، دکوراسیون منازل و نمای بیرونی ساختمان ها کاربرد دارد.
هیبت الله ترکی در باره ویژگی های ورق های«رنگ چروک» گفت: رنگ کاری ورق فولادی با هدف بالابردن عمر و دوام ورق زیر لایه و زیبایی بخشی به ورق انجام می شود.
وی ادامه داد: پوشش دهی ورق فولادی با فلزاتی مثل روی، قلع و آلومینیم باعث ارتقای دوام ورق می شود و اثر تخریبی محیط های خورنده و اکسیدی روی آن را به حداقل می رساند.
وی گفت: کاربرد و رنگ ورق های «رنگ چروک» متنوع است و متناسب با ذائقه بیننده شکل های مختلفی به خود می گیرد.
ترکی افزود: رنگ های چروک(Wrinkle) بدلیل ظاهر زیبا و مات خود، بیشتر در بخش های داخلی ساختمان و دکوراسیون منازل قابلیت کاربرد دارند هرچند بواسطه خواص ضدخوردگی خوب می توانند در نمای ساختمان ها هم استفاده شوند.
مهندس فرآیند ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه با اشاره به روش تولید این نوع محصول گفت: در روش متداول برای تولید رنگ های نقش دار، ورق رنگی که دارای رنگی با ضخامت حدود 200میکرون است از بین غلتک های چرخان منقش عبور کرده و نقش غلتک روی ورق اعمال می شود.
به گفته وی، با توجه به جدید بودن این گونه پوشش و توجه مشتریان خارجی به محصولات ورق رنگی با ویژگی سطح نقش دار و چروک، می توان بازار صادرات را روی فروش اینگونه محصولات متمرکز کرد.
فولاد مبارکه اصفهان با تولید سالانه بیش از 5.6 میلیون تن ورق فولادی بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا