نفتکشها روی دریایی از نفت ارزان پول پارو می کنند

نفتکشها روی دریایی از نفت ارزان پول پارو می کنند

سقوط قیمت نفت سبب شده است سودآوری شرکتهای نفتکش رشدی خیره کننده داشته باشد.


به گزارش روزنامه ان زد هرالد، شدیدترین افت قیمت نفت در چند سال اخیر، برای شرکتهای دارنده نفتکش، سودآوری چند میلیارد دلاری داشته است.
برای انتقال نفت به قاره آسیا و آمریکای شمالی، تقاضا برای نفتکشهای دارای ظرفیت انتقال دو میلیون بشکه نفت در هر سفر، افزایش یافته است.
طبق اعلام مؤسسه کلارکسن که بزرگترین شرکت واسطه گری نفتکشها در جهان به شمار می آید، با وجود افت ٣٥ درصدی قیمت نفت در سال ٢٠١٥، میانگین درآمد نفتکشهای یادشده به ٦٧ هزار و ٣٦٦ دلار در هر روز رسیده که بالاترین رقم از سال ٢٠٠٩ میلادی تاکنون به شمار می آید.
نیکولاس ساکس، مدیر عامل شرکت ساکس انرژی نویگیشن، ضمن پیش بینی افزایش تقاضا برای نفتکش در پی افت قیمت نفت در سال ٢٠١٦ میلادی، گفت: اکنون بخت به ما رو کرده است!
تحلیلگران صنعت نفتکش، با استناد به همان استدلالهای مربوط به افت قیمت نفت، پیش بینی می کنند که رونق تقاضا برای نفتکشها ادامه خواهد یافت. نشانه ای از دگرگونی راهبرد اوپک دیده نمی شود.
از سوی دیگر، آمریکا نیز ممنوعیت چهل ساله صادرات نفت خود را لغو کرده است.
به گفته ساکس، با توجه به رشد بی سابقه سطح ذخیره سازی نفت در آمریکا، پایان ممنوعیت صادرات نفت این کشور به این معناست که ذخیره سازی در نفتکشها افزایش خواهد یافت.
با وجود افت ارزش سهام بیشتر شرکتهای فعال در زمینه انرژی، ارزش سهام بیشتر شرکتهای دارنده نفتکش در اروپا در سال ٢٠١٥ میلادی افزایش داشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا