مدیرعامل فولاد اکسین:

به جای حمایت از تولید سفارش ۱۰۰ هزار تن ورق فولادی از چین داده‌اند

به جای حمایت از تولید سفارش ۱۰۰ هزار تن ورق فولادی از چین داده‌اند

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: درحالی که صنعت فولاد کشور در رکود به سر می برد، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، سفارش 100 هزار تن ورق فولادی را از یک شرکت چینی به نام Tisco داده است.

به گزارش ماین نیوز، عزیز قنواتی افزود: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، برای پروژه خط لوله بندرعباس -سیرجان - رفسنجان ، 100 هزار تن ورق فولادی از چین سفارش داده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت فولاد اکسین را در مناقصه این طرح راه ندادند اظهارکرد: تولید داخلی فولاد از نظر کیفیت و قیمت مناسب تر از نمونه چینی است.

وی گفت: شرکت فولاد اکسین، پیش از این در پروژه ی شرکت ملی نفت خیز جنوب توانمندی های خود را در تولید ورق های API (ورق های عریض فولادی) ثابت کرده بود و انتظار می رفت شرکت های داخلی از جمله شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، پروژه های خود را به تولیدکنندگان داخلی واگذار می کردند.

قنواتی اضافه کرد: بر اساس استعلام و سفارش شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت، چینی ها 100 هزار تن ورق مورد نیاز خط لوله 24 اینچ بندرعباس- سیرجان- رفسنجان را تامین می کنند که مقرر شده ورق ها پس از ورود توسط لوله ساز به صورت دستمزدی تبدیل به لوله 24 اینچ شود.

وی میزان سرمایه گذاری این پروژه را سه هزار میلیارد ریال و 320 میلیون یورو اعلام کرد و گفت: با واگذاری چنین طرح هایی به شرکت های تولیدی داخل ، که توان تولید مناسب تر و با کیفیت تر محصول را دارند، از خروج این ارز جلوگیری می شود.

قنواتی ادامه داد: این سفارش در حالی است که هم امکان تولید ورق مذکور و هم تهیه مواد اولیه (اسلب) آن در داخل کشور وجود دارد؛ چنین سفارش هایی به شرکت های داخلی فولاد، می تواند این صنعت را از رکود خارج، و موجب اشتغال هزاران نفر در این صنعت شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: سفارش 100هزار تن ورق فولادی از یک شرکت خارجی، در حالی قرار است اتفاق بیفتد که رهبر معظم انقلاب چند سالی است موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح و مسئولان نظام و دولت بر حمایت از تولید داخل تاکید می کنند. در شرایطی که رکورد حاکم بر بازار فولاد و صنایع تولیدی، باعث کاهش سطح تولید کارخانجات و ایجاد مشکلات مالی برای شرکت های فولادی شده است، تأمین ورق های فولادی از خارج به سود نظام و کشور است؟

گفته می شود شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران قصد دارد تامین لوله مورد نیاز این پروژه را به شرکت لوله سازی اهواز واگذار، و ورق مورد نیاز ساخت لوله را از شرکت Tisco چین خریداری کند.

طرح احداث خط لوله 26 اینچ بندرعباس – سیرجان – رفسنجان، پروژه ای است که شامل احداث تاسیسات بین راهی، پست برق و همچنین احداث یک رشته خط لوله به طول 469 کیلومتر به قطر 26 اینچ از مرکز انتقال نفت بندرعباس تا پایانه رفسنجان است.

این خط لوله با هدف انتقال فرآورده های تولید شده در پالایشگاه ستاره خلیج فارس از طریق خط لوله از بندرعباس به سیرجان و رفسنجان و تامین سوخت مورد نیاز مرکز و شمال کشور در دستور کار قرار گرفته است.

شرکت فولاد اکسین خوزستان نخستین تولیدکننده ورق های عریض و عملیات حرارتی شده فولادی در خاورمیانه با توانمندی تامین نیاز صنایع در حوزه های ساخت لوله های خطوط انتقال نفت و گاز، ساخت مخازن عظیم نفتی، ذخیره و تحت فشار، بویلرها، برج های خنک کننده، ساخت کشتی های اقیانوس پیما، نفتکش و با به بهره گیری از تجهیزات مدرن تولیدی و آزمایشگاهی در اهواز مستقر است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا