وضعیت بیش از 86 درصد محدوده های معدنی بلاتکلیف کرمان مشخص شد

وضعیت بیش از 86 درصد محدوده های معدنی بلاتکلیف کرمان مشخص شد

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: 86.7 درصد از محدوده های بلاتکلیف استان در دو سال اخیر تعیین تکلیف شد. مهدی حسینی نژاد روز یکشنبه در دومین بازدید استاندار کرمان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در یک ماه گذشته افزود: تعیین تکلیف 35 درصد از کل محدوده های ابطال شده معدنی شمال استان کرمان معادل یکهزار و 50 محدوده از نیمه دوم سال گذشته انجام شده است. وی خاطرنشان کرد: استان کرمان با استخراج سالانه نزدیک به 60 میلیون تن، 21 درصد از مجموع استخراج مواد معدنی کشور را به خود اختصاص داده است. وی گفت: در مجموع ذخایر کشف شده استان کرمان در دو سال گذشته 23 درصد رشد داشته که بخش عمده آن مس است. معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: یک میلیارد و 441 میلیون تن ذخیره شناسایی شده در استان کرمان وجود دارد. وی ذخایر قطعی استان کرمان را 4.7 میلیارد تن ذکر کرد و گفت: 99.6 درصد از ارزش مواد معدنی استان کرمان مربوط به مس، آهن، کرومیت و زغال سنگ است. حسینی نژاد بیان کرد: در گذشته افرادی محدوده هایی را ثبت کرده بودند اما اکتشاف خوبی نداشتند و به نوعی استان را بلوکه کرده بودند که برای رفع این مشکل 23 پهنه اکتشافی در مناطق امید بخش در شمال استان به مساحت 28 هزار کیلومتر مربع شناسایی و این پهنه ها به شرکت های دارای توان فنی و مالی واگذار شده است. وی افزود: هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای اکتشاف در استان کرمان انجام شده است. معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: راه اندازی سامانه ثبت محدوده های معدنی نیز به منظور تسریع و شفاف سازی فرایندهای معدنی انجام شده و این سایت فعال است.

مهدی حسینی نژاد روز یکشنبه در دومین بازدید استاندار کرمان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در یک ماه گذشته افزود: تعیین تکلیف 35 درصد از کل محدوده های ابطال شده معدنی شمال استان کرمان معادل یکهزار و 50 محدوده از نیمه دوم سال گذشته انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: استان کرمان با استخراج سالانه نزدیک به 60 میلیون تن، 21 درصد از مجموع استخراج مواد معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در مجموع ذخایر کشف شده استان کرمان در دو سال گذشته 23 درصد رشد داشته که بخش عمده آن مس است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: یک میلیارد و 441 میلیون تن ذخیره شناسایی شده در استان کرمان وجود دارد.
وی ذخایر قطعی استان کرمان را 4.7 میلیارد تن ذکر کرد و گفت: 99.6 درصد از ارزش مواد معدنی استان کرمان مربوط به مس، آهن، کرومیت و زغال سنگ است.
حسینی نژاد بیان کرد: در گذشته افرادی محدوده هایی را ثبت کرده بودند اما اکتشاف خوبی نداشتند و به نوعی استان را بلوکه کرده بودند که برای رفع این مشکل 23 پهنه اکتشافی در مناطق امید بخش در شمال استان به مساحت 28 هزار کیلومتر مربع شناسایی و این پهنه ها به شرکت های دارای توان فنی و مالی واگذار شده است.
وی افزود: هفت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای اکتشاف در استان کرمان انجام شده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: راه اندازی سامانه ثبت محدوده های معدنی نیز به منظور تسریع و شفاف سازی فرایندهای معدنی انجام شده و این سایت فعال است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا