وزیر نفت:

به دنبال خراب‌کردن بازار نفت نیستیم/ رتبه‌بندی جایگاه‌ها هنوز به تایید دولت نرسیده‌است

به دنبال خراب‌کردن بازار نفت نیستیم/ رتبه‌بندی جایگاه‌ها هنوز به تایید دولت نرسیده‌است

وزیر نفت با اشاره به این‌که طرح رتبه‌بندی جایگاه‌ها هنوز به تایید دولت نرسیده است و ممکن است کار آن تا نیمه اول سال آینده نیز انجام نشود، درباره‌ی افزایش صادرات نفت پس از برداشته شدن تحریم‌ها گفت: ما قطعا به دنبال خراب‌ کردن بازار نیستیم اما قطعا به دنبال به دست آوردن سهم خود در بازار هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، زنگنه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان اظهار کرد: طرحی که در این تفاهم‌نامه به امضاء رسید و من فکر می‌کنم زودتر از همه به نتیجه برسد طرح تولید کاتالیز است.

وی در این باره عنوان کرد: ما در این تفاهم‌نامه‌ها که برای توسعه بخش پایین‌دستی امضاء شد به دنبال تولید دانش فنی هستیم، اما در بخش‌های دیگری از جمله نرم‌افزار نیز همکاری‌هایی با بخش‌های دانشگاهی خواهیم داشت.

وزیر نفت افزود: در بخش ساخت تجهیزات نیز به صورت غیرمستقیم وارد خواهیم شد و سازندگان داخلی را به همکاری با دانشگاه‌ها هدایت می‌کنیم.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا ایران همچنان بر تصمیم خود برای افزایش 500 هزار بشکه‌ای صادرات نفت خام به محض برداشته شدن تحریم‌ها پابرجا است، اظهار کرد: ما قطعا به دنبال خراب‌کردن بازار نیستیم، اما قطعا به دنبال پس گرفتن سهم‌مان در بازار هستیم.

وی در ادامه درباره طرح رتبه‌بندی جایگاه‌های سوخت گفت: اگر دولت این طرح را تایید کند انجام می‌دهیم، اما هنوز فقط در حد طرح است و در نیمه اول سال 1395 نیز اجرا نمی‌شود.

وزیر نفت با تاکید بر این‌که قرار نیست طی این طرح بنزین تک‌نرخی یا آزاد شود، ادامه داد: تنها جایگاه‌ها براساس خدمات بیشتری که ارائه می‌دهند رقم کمی در حد چند ده تومان از مشتری می‌گیرند، اما ما آنها را ناچار به استفاده از این خدمات نمی‌کنیم.

زنگنه در پاسخ به سوالی در مورد ادغام وزارتخانه نفت و نیرو گفت: در مورد ادغام صحبت نمی‌کنم.

وی درباره رعایت درجه حرارت گرمایشی در ادارات و سازمان‌های دولتی اضافه کرد: پیرو صحبت‌های رییس جمهور اعلام کردم که هر کدام از ادارات یا ساختمان‌های دولتی که می‌خواهند بررسی کنند و از وزارت نفت نیز آغاز کنند. اگر دیدند که ما به این بخشنامه عمل نمی‌کنیم بعد از دو روز گاز ساختمان مربوطه را قطع کنند.

زنگنه تصریح کرد: درجه حرارت سازمان‌ها بین 18 تا 21 درجه است که با این درجه حرارت به خوبی می‌توان زندگی کرد، اما لازم است در مورد این قضیه توجه شود. ما با یک درجه گرمایش کمتر می‌توانیم با آلودگی کمتر و راحت‌تر زندگی کنیم.

وزیر نفت درباره‌ی آلودگی هوا تصریح کرد: آلودگی ناشی از سه عنصر آروماتیک، بنزن‌ و گوگرد است که الان این سه عنصر در سطح استاندارد است، اما بحث CO2 و ذرات معلق نیز سهم زیادی در آلودگی هوا دارد ولی اینها ربطی به وزارت نفت ندارد و اگر مردم از سوخت کمتری استفاده کنند ذرات معلق کمتری نیز تولید می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا