تسنیم خبر می‌دهد

واکنش وارونه آب منطقه‌ای تهران به دستور معاون اول رئیس جمهور

واکنش وارونه آب منطقه‌ای تهران به دستور معاون اول رئیس جمهور

در حالیکه معاون اول رئیس جمهور روز گذشته بر اطلاع رسانی شفاف وضعیت آبی کشور برای تنویر افکار عمومی تأکید کرد، شرکت آب منطقه ای تهران امروز بخش آمار و اطلاعات خود را از دسترس عموم خارج کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هنوز 24 ساعت از اظهار نظر صریح معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لزوم شفاف سازی آمار و اطلاعات برای مردم و در دسترس قراردادن وضعیت آبی کشور برای آحاد جامعه نگذشته است که شرکت آب منطقه ای تهران اقدام به بستن تمامی درگاههای آماری خود کرد.

معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در دیدار با وزیر نیرو و مدیران ارشد آب و برق کشور در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: "باید دغدغه آب که دغدغه جدی دولت است، به طور کامل و بدون هیچگونه کتمان حقایق به مردم منتقل شود چرا که هرجا ما موفقیتی در رفع دغدغه‌ها و اجرای پروژه‌ها داشتیم با همکاری مردم این موفقیت به دست آمده است."

جهانگیری همچنین تصریح کرد که با استفاده از ظرفیت های مختلف اطلاع رسانی، نسبت به انتشار آمار دقیق وضعیت آبی کشور و اطلاع مردم از وضعیت فعلی، حقایق برای مردم بازگو شود.

تا پیش از این، آمار میزان ورودی و خروجی آب به سدهای تهران و میزان حجم ذخایر سدهای 5 گانه تأمین آب شرب تهران بر روی سایت اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای تهران برای عموم مردم در دسترس بود، اما درست یک روز پس از دستور معاون اول رئیس جمهور، به جای اجرای این دستور در جهت شفاف سازی بیشتر و در دسترس قرار دادن اطلاعات به صورت گسترده تر از گذشته، کاملا برعکس عمل شده و اطلاعات روی پورتال اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای تهران از دسترس عموم خارج شده است.

با مراجعه به این سایت و کلیک بر روی قسمت اطلاعات با صفحه ای مواجه می شوید که برای ورود به قسمت آمار و اطلاعات از کاربر، نام کاربری و کلمه عبور می خواهد. نکته جالب توجه این است که با وجود درج قسمتی به عنوان ثبت نام و دریافت کد کاربری، این قسمت برای کاربرانی بیرون از شرکت آب منطقه ای تهران فعال نیست.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا