افت 1.5درصدی شاخص‌بورس طی 30روز

افت 1.5درصدی شاخص‌بورس طی 30روز

شاخص کل بورس تهران در ۳۰ روز گذشته ۱.۵ درصد افت را تجربه کرده است.

مدیریت تحقیق و توسعه شرکت بورس تهران اعلام کرد: بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، برخی از بورس‌های معتبر خارجی، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته است، در 7 روز گذشته شاخص کل بورس (ارزش وزنی) 0.4 درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم؛ همچنین شاخص کل هم وزن در مدت مشابه رشدی برابر با 1.9 درصد را تجربه کرده و در این بازه زمانی شاخص کل فرابورس 1.3 درصد و قیمت سکه بهار آزادی 0.5 درصد رشد داشته است. بعلاوه این که در این مدت دلار مبادله ای تقریبا بدون تغییر و یورو مبادله ای افتی معادل 0.1 درصد را سپری کرده است.

این گزارش می افزاید: در 30 روز گذشته صنعت ابزار پزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری با رشد 79 درصدی بیشترین افزایش و صنعت ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با افت 17 درصدی بیشترین کاهش را داشته اند.

همچنین در این بازه‌ زمانی شاخص کل بورس تهران 1.5 درصد افت را تجربه کرده و این شاخص تعدیل‌شده بر حسب دلار مبادله‌ای 1.7 درصد و برحسب یوروی مبادله‌ای 4.8 درصد افت را پشت سرگذاشته است.

افزون بر این؛ در هفته‌ گذشته، صنعت بانکها و موسسات اعتباری با 212 و محصولات شیمیایی با 72 واحد منفی به ترتیب بیشترین تأثیر مثبت و منفی را بر شاخص کل بورس تهران به‌جای گذاشته‌اند.


همچنین در این بازه زمانی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله‌ همگی افزایش قیمت را تجربه کردند که در این میان صندوق سپهر اندیشه نوین با 1.4 درصد بیشترین رشد را از آن خود کرده است و در میان شرکتها نیز کنتورسازی ایران با 21 و کابل البرز با 12 درصد منفی به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را نسبت به پایان هفته گذشته داشته اند.

بر اساس گزارش منتشر شده در بررسی بورس‌های معتبر خارجی، از ابتدای سال تاکنون تنها شاخص بورس نزدک رشدی برابر با یک درصد را تجربه کرده است و سایر بورس های معتبر روندی نزولی را پشت سر گذاشته اند که در این میان شاخص بورس تهران با افت 1.3 درصدی کمترین افت و شاخص بورس عربستان با 24.7 درصد افت، بیشترین کاهش را نصیب خود کرده است.

قیمت جهانی نفت نیز از ابتدای سال روندی نزولی را طی کرده و قیمت نفت اپک از ابتدای سال 36 درصد کاهش داشته است. قیمت نفت اپک در هفته گذشته با رشد 1 درصدی مواجه بوده است.

همچنین در میان فلزات اساسی تنها سرب با افزایش قیمت روبه­ رو شده و سایر فلزات روندی منفی را از ابتدای سال تا کنون پشت سر گذاشته‌اند و سرب 2.4 درصد رشد داشته و نیکل با 37.5 درصد بیشترین افت را تجربه‌ کرده‌ است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا