یک مقام مسوول کارگری عنوان کرد

هیچ کارگاهی به خاطر هزینه کارگر تعطیل نمی‌شود

هیچ کارگاهی به خاطر هزینه کارگر تعطیل نمی‌شود

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اعتقاد به اینکه تبصره‌های اشتغال برنامه ششم توسعه تاثیری در اشتغالزایی ندارد، تبصره 33 برنامه ششم را مصداق ترویج بی‌قانونی دانست.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، هزینه تمام شده نیروی انسانی در تولید را 5.5 تا 12 درصد ذکر کرد و گفت: امروز کارفرمایی وجود ندارد که به دلیل هزینه نیروی انسانی کارگاه یا کارخانه خود تعطیل کند زیرا سهم نیروی کار در قیمت تمام شده کالا رقم اندکی است.

وی با اشاره به تبصره 33 برنامه ششم تصریح کرد: این تبصره عملا قانون را زیر سوال برده است؛ وقتی که در آن جوانان زیر 29 سال از شمول قانون کار مستثنا شده اند خود این به معنای ترویج بی قانونی و زیر سوال بردن قانون است.

این مقام مسوول کارگری ادامه داد: طبعا افراد 29 سال کسانی نیستند که اولین ورودشان به بازار کار باشد، تجربه کار را دارند و به احتمال زیاد کار خود را از دست داده یا بیکار شده‌اند زیرا برابر قانون سن کار در ایران 15 سال به بالا است.

وی همچنین با اشاره به تبصره 24 برنامه ششم، گفت: در بند یک این تبصره از بازنشستگی پلکانی سخن گفته و افزایش تدریجی سن و سابقه خدمت پیشنهاد شده است به گونه‌ای که از اولین سال اجرای برنامه هر سال به میزان شش ماه به حداقل سن و سابقه بازنشستگی افزوده شود.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در پایان گفت: به جای طرح چنین پیشنهاداتی، دولت باید طلب سازمان تامین اجتماعی را بدهد نه اینکه کارگری را که 30 سال تمام کار کرده و بیمه پرداخت کرده است وقتی به سن بازنشستگی رسیده سن او را بالا برده و از مزایای بازنشستگی محروم کنیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا