همه چیز درباره آیفون 7

همه چیز درباره آیفون 7

اگرچه برای گوشی هوشمند جدید اپل تا ماه سپتامبر آینده باید منتظر ماند اما طرفدارانش از هم‌اکنون چشم‌های‌شان به دنبال آیفون جدید بوده و ...

اگرچه برای گوشی هوشمند جدید اپل تا ماه سپتامبر آینده باید منتظر ماند اما طرفدارانش از هم‌اکنون چشم‌های‌شان به دنبال آیفون جدید بوده و در جست‌و‌جوی قیمت، تاریخ تولید و قابلیت‌هایش هستند.اندکی کمتر از یک سال مانده به ظهور محصول جدید اپل، شایعات در اینترنت آغاز می‌شود. شرکت اپل باید در ماه سپتامبر دستگاه‌های جدیدش را که بدون شک آیفون‌7 و آیفون‌7 پلاس خواهند بود ارائه دهد. آیفون جدیدی که باریکتر، مقاوم‌تر و کارآمد‌تر خواهد بود. طبق معمول، مدل‌های میانی S دارای تغییراتی روی اجزای تشکیل‌دهنده شان هستند و این در حالی است که آیفون‌7 باید در طراحی خود نیز پیشرفتی را همراه داشته باشد. البته افزایش قیمت هم انتظار می‌رود.

برای پیش‌بینی آیفون 7، کارشناسان می‌توانند به مدارک و اسنادی که به طور مرتب از اپل ارائه می‌شود و صحبت از پیشرفت‌هایی دارد که مهندسان این شرکت روی آنها تلاش می‌کنند، تکیه کنند. همچنین، این طور بر می‌آید که پیمانکاران آسیایی برخی اطلاعات درز شده از منابع مستقیم خط تولید را فیلتر می‌کنند! اما می‌توانیم متصور شویم شایعاتی که درباره آیفون S6 ، محقق نشد برای آیفون‌7 عملی شود و این گردش اطلاعات را مرور می‌کنیم: قابلیت‌های جدید، ویژگی‌ها، قیمت، تاریخ عرضه و... .


تاریخ انتشار آیفون 7

تاریخ عرضه آیفون‌7 هنوز به وضوح مشخص نشده است. طبق گذشته، گوشی‌های اپل در ماه سپتامبر برای فروش آماده می‌شوند. اما در سال 2016 ممکن است کمی متفاوت باشد. با توجه به برخی شایعات قوی، احتمال دارد اپل تصمیم بگیرد که عرضه آیفون را جلو بیندازد، یعنی در ماه ژوئن، درست بعد از ارائه یک مدل فرضی از آیفون C6 و به منظور رقابت با سامسونگ که گوشی‌های هوشمند جدیدش را در ماه مارس ارائه خواهد داد.شایعه دیگری که از سایت آمریکایی Geek Snack منتشر شده است می‌گوید آیفون در ماه سپتامبر 2016 انتشار خواهد یافت اما با این ویژگی که در بسته‌ای همراه با اپل واچ به منظورافزایش فروش ساعت‌های متصل به اینترنتش عرضه خواهد شد.


قیمت آیفون 7

در حال حاضر، هیچ رسانه‌ای به خود اجازه پرداختن به قیمت آیفون‌7 و آیفون‌7 پلاس را نداده است. اما اگر اپل تصمیم به انتشار آیفون‌7 خود در همان قیمت آیفون S6  داشته باشد - مدل پایه‌ای 4.7 اینچی با 16 گیگابایت ذخیره حافظه – احتمال دارد قیمت 749 یورو داشته باشد. بنابراین باید حداقل 859 یورو برای آیفون‌7 پلاس 5. 5 اینچی متصور شد. شایعات دیگری می‌گویند که اپل علاوه بر این، برای آغاز سال 2016 گوشی هوشمند ارزان قیمتی را تدارک دیده است. (آیفون C6)


آیفون C6: اطلاعاتی راجع به این آیفون ارزان قیمت

انتشار این آیفون ارزان قیمت ممکن است در بهار به وقوع بپیوندد. طبق گزارش VentureBeat، نام تجاری اپل می‌تواند با اینتل برای توسعه این پروژه - که محصول نهایی فقط در آمریکای جنوبی و آسیا عرضه خواهد شد - همکاری داشته باشد. تحلیلگر Ming-Chi Kuo  شایعه بعدی را ایجاد کرد. او اظهار داشت که اپل یک آیفون 4 اینچی را که احتمالا آیفون C6 باشد، برای سه ماهه آغازین سال 2016 طراحی کرده است. طبق اطلاعات او، اپل برای این محصول چیپست A9 را مانند آیفون S6  اما بدون فناوری تاچ سه بُعدی انتخاب کرده است. بدنه آن برخلاف آیفون C5 از فلز خواهد بود.

از نظر تحلیلگران، می‌تواند نسخه بهبود یافته‌ای از آیفون  S5باشد. بنابر سایت چینیTechWeb ، ممکن است از فلز باشد اما ظاهر زرق و برق دارش که نمایانگر ویژگی‌های مدل C است را حفظ خواهد کرد. تاریخ انتشار آیفون C6 نیز هم‌اکنون نامشخص است اما اپل باید آن را همزمان با اپل واچ 2 در مارس 2016 ارائه دهد. این گوشی هوشمند جدید در ماه فوریه عرضه خواهد شد و قیمتش طبق همین منبع خبری، بین 400 تا 500 دلار خواهد بود.با این حال مراقب باشید درباره ایده گوشی هوشمند ارزان قیمت اپل رؤیا پردازی نکنید! آیفون C5  برای نخستین بار توسط ناظران به‌عنوان یک نسخه سطح پایین از گوشی‌های هوشمند اپل اعلام شده است. در واقع برخلاف تصورتان، حرف C نمایانگر واژه رنگ (color) است و نه واژه ارزان (cheap)! در سال 2013 با قیمت 599 یورو فروخته می‌شده است که ارزان‌تر از آیفون کلاسیک بوده اما کارآمد‌تر از آن، خیر!


آخرین اطلاعات آیفون 7

ناپدید شدن جک هدفون: طبق اطلاعات وبلاگ ژاپنی Macotakara، اپل تصمیم گرفته است که جک هدفون 3.5 میلی‌متری را حذف کند و از طریق پورت لایتنینگ اتصال را برقرار سازد. راه‌حلی که سرانجام به نازک‌تر شدن آیفون‌7 منتهی می‌شود (1 میلیمتر نازک‌تر از آیفون S6) اما این موضوع کاربران را مجبور می‌سازد تا تنها از هدست‌های اپل با اتصال مناسب یا هدفون‌هایی با سیستم بلوتوثی استفاده کنند. همچنین تصور می‌شود که سازندگان، آداپتور‌هایی را برای هدفون‌ها و هدست‌های کلاسیک ارائه دهند.

صفحه نمایش آیفون‌7 ضد ضربه و ضد خش خواهد بود: طبق یکی از اصلی‌ترین شایعات، آیفون‌7 سرانجام عایق‌بندی خواهد شد. در مارس گذشته طبق یک سند منتشر شده از اپل، روکش جدید ضد آبش تصورات ما را در این زمینه کامل می‌کند. براساس این سند و برخلاف رقبای اپل، تنها صفحه نمایش آیفون نخواهد بود که عایق می‌شود، بلکه تمام اجزای داخلی‌اش نیز این ویژگی را خواهند داشت. آیفون‌7 حتی باید در برابر گرد و غبار نیز مقاوم باشد.

سند دیگری که در آوریل 2014 منتشر شده، نشان می‌دهد که اپل روی مستحکم بودن گوشی هوشمندش تلاش می‌کند. این شرکت روی سیستمی کار می‌کند که این امکان را بدهد تا صفحه نمایش ضد ضربه و ضد خش باشد. دوربین و میکروفن گوشی موقعیت افتادن گوشی را شناسایی کرده و زبانه‌های کوچک تعبیه شده در لبه صفحه نمایش را فعال می‌کنند تا شوک وارد شده را خنثی کنند.

مواد سبک‌تر برای بدنه آیفون 7: اپل می‌خواهد به جای آلومینیوم برای استفاده در بدنه گوشی به دنبال مواد سبک‌تر برود. همچنین گوشی هوشمندش امکان دارد به یک صفحه نمایش ال سی دی کاملا مسطح مجهز شده باشد. اما هنوز چیزی مبنی بر اینکه بدون لبه خواهد بود، مانند سامسونگ گلکسی S6 Edge، در دست نیست.

آیفون‌7 نازک‌تر: در طی نسل‌های آیفون، اپل برای ظرافت دستگاه‌هایش اهمیت ویژه‌ای قائل شده است. طبق گزارشات وال استریت ژورنال به منظور کاهش هرچه بیشتر میلیمتر ضخامتش، اپل می‌تواند تصمیم را بر این بگیرد که جک هدفون را حذف کند، چیپست A10 تولید شده انحصارا توسط TSMC را جایگزین کند و بنابراین چیپست‌های مختص به سامسونگ را کنار بگذارد. در حقیقت، TSMC تکنولوژی Integrated Fan-Out را برگزیده است که اجازه می‌دهد پردازنده‌های قدرتمند‌تر و کارآمد‌تر اما در عین حال کوچک‌تر استفاده شوند.

شارژ بیسیم: این تکنولوژی که قبلا برای اپل واچ استفاده شده، چرا برای گوشی‌های هوشمند اپل استفاده نشود؟! این شایعه که از زمان آیفون S6 به جریان افتاده است اکنون برای دستگاه جدید انتظار می‌رود. 

دوربین بهتر: جای تعجب ندارد که اپل کیفیت دوربینش را بهبود بخشد زیرا طبق معمول برای دوربین عکاسی و فیلمبرداری هر دستگاه جدیدش یک قابلیت جدید را اضافه می‌کند. همچنین در برنامه تلویزیونی شبکه CBS  اعلام شده است که حدود 800 نفر روی این بخش بسیار مهم از گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کنند که نزدیک به 5.7‌درصد از کل کارکنان شرکت مادر را شامل می‌شود. در مجموع، حدود 200 قطعه برای ساخت دوربین عکاسی اپل مورد نیاز است.

* منبع : Linternaute
مترجم : شکیبا شاملو رضایی

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا