اختلالات اینترنت به ایرانسل هم رسید/زیرساخت هنوز ساکت است

اختلالات اینترنت به ایرانسل هم رسید/زیرساخت هنوز ساکت است

اپراتور دوم ارتباطی کشور با قبول بروز اختلال در بخش دیتا گفت: این مشکل مربوط به شبکه ایرانسل نیست.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، اپراتور دوم موبایل در واکنش به خبر بروز اختلال در خدمات اینترنت ایرانسل عنوان کرد:

"این مشکل مربوط به شبکه ایرانسل نبوده و این شرکت در حال پیگیری برای رفع هر چه سریع‌تر آن است"

رسانه ای شدن این موضوع ناشی از ابراز گلایه‌مندی بسیاری از مشترکان ایرانسل در استفاده از خدمات دیتای این اپراتور طی روزهای اخیر، بوده است و ظاهرا شرکت‌های اینترنتی دیگری هم دچار این اختلالات هستند.

ظاهرا طی هفته گذشته و با گسترش اختلال اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی، پای اختلالات به شبکه بخش عظیمی از سرویس دهنده‌های اینترنتی کشور باز شده و باز همان داستان تکراری مشکل از سمت زیرساخت است را پیش کشیده است.

اما از طرفی، شرکت ارتباطات زیرساخت که انحصار واردات پهنای باند را در دست دارد و باعث گرانی اینترنت شده است، اختلالات را گردن نمی‌گیرد.

سیاه بازی طرفین این دعوا، سال‌های سال است که ادامه‌دار بوده و کارشناسان معتقدند تا زمانیکه واردات پهنای باند کشور از چنگال انحصار خارج نشود همین رویه باز هم ادامه خواهد داشت زیرا شرکت وارد کننده پهنای باند اگر اختلالات را بپذیرد در واقع رسالت خود را زیر سوال برده و از این رو باید همیشه توپ را در زمین شرکت‌های اینترنتی بیندازد؛ هرچند که این به معنای اختلالات همیشگی در شبکه زیرساخت نیست و گاهی هم شبکه سرویس دهندگان داخلی دچار خدشه شده یا شرکت‌های فروشنده پهنای باند به این دچار قطعی لینک می‌شود.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا