"رکود" به "تعاون" هم رسید

مطابق آمار ثبت شده در آذرماه ۹۴، تعداد ۳۳۰ تعاونی و ۱ اتحادیه در کل کشور به ثبت رسیده و متوسط تعداد اعضاء و فرصت شغلی مربوط به این تعاونی‌ها به ترتیب ۱۹ و ۱۲ نفر است که این ارقام نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

به  گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که رکود بر بازار حاکم شده است واکثر بنگاه‌های تولیدی مجبور به تعدیل نیرو هستند، مطابق اعلام مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی متوسط ایجاد اشتغال در تعاون 12 نفر است.

بر اساس اعلام مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در آذر ماه سال 1394 ، تعداد 330 تعاونی و 1 اتحادیه در کل کشور به ثبت رسیده است .

تعداد کل اعضاء این تعاونی ها 6359 نفر ، تعداد فرصت شغلی 4043 نفر وسرمایه اولیه حدود 70میلیارد ریال است. متوسط تعداد اعضاء و فرصت شغلی مربوط به این تعاونی‌ها به ترتیب 19 و 12نفر است.

این رقم نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است. طی مهر و آبان تعداد اعضاء تعاونی‌ها 4940 نفر و تعداد فرصت شغلی 4031 نفر و سرمایه اولیه حدود 40 میلیارد ریال است. متوسط تعداد اعضاء و فرصت شغلی مربوط به این تعاونی‌ها به ترتیب 16 و 13 نفر است.

همچنین بر اساس این گزارش ، بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده به استان‌های تهران و فارس با تعداد 37 و 34 تعاونی تعلق دارد. بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت شده به ترتیب در فعالیت‌های "صنعت" و "کشاورزی" با 98 و73 واحد است . همچنین بیشترین فرصت شغلی مربوط به تعاونی‌های "صنعت" و "کشاورزی" با 1390 و 632نفر است .

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا