کارگاه حصار بافی راه اندازی کنید

کسب‌وکاری با سرمایه 120 میلیون‌تومانی

کسب‌وکاری با سرمایه 120 میلیون‌تومانی

تصور بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری در تولید یک محصول این است که عمدتا باید سرمایه‌های نجومی در اختیار داشته باشند اما لزوما همواره برای سرمایه‌گذاری و شروع یک کسب‌و‌کار نیاز به سرمایه‌های آنچنانی نیست.

تصور بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری در تولید یک محصول این است که عمدتا باید سرمایه‌های نجومی در اختیار داشته باشند اما لزوما همواره برای سرمایه‌گذاری و شروع یک کسب‌و‌کار نیاز به سرمایه‌های آنچنانی نیست. وقتی در قسمت فرصت سرمایه‌گذاری گزارشی در رابطه با شروع یک فعالیت اقتصادی منتشر می‌شود، عموم افراد این سوال را می‌پرسند که حجم سرمایه‌گذاری‌های معرفی شده برای شروع یک کسب‌و‌کار بالاست و با سرمایه‌ای که در اختیار دارند نمی‌توانند این فعالیت‌ها را شروع کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک، هر چند گروه فرصت سرمایه‌گذاری طی این مدت سعی داشته تا موضوعات سرمایه‌گذاری  را با میزان سرمایه بری متفاوت مورد هدف قرار دهد تا طیف وسیع‌تری از سرمایه‌ها را در برگیرد اما باز این پرسش مطرح می‌شود که مثلا باسرمایه ۲۰۰ میلیونی چه کار‌هایی را می‌توان شروع کرد یا با ۳۰ یا ۵۰‌میلیون و… چه کسب‌و‌کار‌هایی را می‌توان راه‌اندازی کرد. در این گزارش بنا داریم توضیح دهیم که با ۱۲۰‌میلیون‌تومان چگونه می‌توان یک کارگاه تولیدی توری‌بافی راه‌اندازی کرد و موفق شد سود خوبی به دست آورد.

الزامات سرمایه‌گذاری و سودکار

برای شروع همان‌طور که در بالا هم اشاره شد باید سرمایه‌ای حدود ۱۲۰‌میلیون تومان در اختیار داشته باشید البته این مبلغ منهای هزینه‌های تامین جا و مکان است. فضای ۱۲۰ تا ۱۵۰ متری که با آن می‌توان یک کارگاه توری بافی راه‌اندازی کرد بسته به منطقه‌ای که قصد شروع فعالیت دارید متفاوت است. می‌توانید در گام اول یک کارگاه ۱۲۰ متری سر پوشیده اجاره کنید (قیمت اجاره بسته به شهر یا منطقه‌ای که در آن قرار دارید متفاوت است) برای کاهش هزینه‌ها دراین بخش می‌توانید از امتیازات شهرک‌های صنعتی استفاده کنید و کار گاه خود را در یکی از این شهرک‌ها جا نمایی کنید.

برای خرید دستگاه‌ها و راه‌اندازی خط تولید باید بین ۳۰ تا ۶۰‌میلیون تومان کنار بگذارید. پیشنهاد فرصت امروز به شما استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک دو ورودی است که در حال حاضر حدود ۶۰‌میلیون تومان در بازار قیمت دارد. این دستگاه‌ها قابلیت بافت با مفتول‌هایی به قطر ۲ تا ۵/۴ میلیمتر را دارد و با تعویض قالب‌ها می‌توانید انواع توری‌های حصاری با چشمه‌های مختلف را تولید کنید. همچنین قابلیت تغییر عرض از ۲ تا ۴ متر برای این دستگاه‌ها تعریف شده است.

حدود ۲۰‌میلیون تومان هم باید برای تجهیز سالن تولید و خرید لوازم جانبی و… کنار بگذارید مابقی ۴۰‌میلیون هم به‌عنوان سرمایه در گردش برای تامین حقوق و دستمزد، دپوی محصول و دپوی مواد اولیه در نظر بگیرید. برای فعالیت در چنین سطحی حداقل به دو نیروی کار آموزش دیده نیاز دارید. برای گرفتن مجوز‌ها ابتدا باید سراغ سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان خود بروید، فرآیند گرفتن مجوز‌ها درکمتر از دو ماه انجام می‌شود.

بنابراین از این جهت مشکل خاصی وجود ندارد. در ضمن اگر قصد استفاده از تسهیلات بانکی را دارید باید طرح توجیهی خود را برای ارائه به بانک‌های عامل آماده کنید. خبر خوش اینکه برخی از دستگاه‌های خط تولید توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته می‌شود. بنابراین امتیاز ویژه برای خرید این دستگاه‌ها این است که می‌توانید هنگام خرید از تسهیلات با نرخ ۹/۰‌درصد خرید محصولات دانش بنیان استفاده کنید.

 در نهایت با چنین خط تولیدی توان تولید۸۰ تا ۱۲۰ متر در ساعت برای شما در دسترس است. یعنی به طور میانگین می‌توانید در روز حدود ۸۰۰ متر تولید داشته باشید که با احتساب تمام هزینه‌ها برای‌تان سودی حدود ۲۰ تا ۳۰‌درصد در بر خواهد داشت و طی دوسال سرمایه شما به طور کامل بازگشت خواهد داشت.

بازار با عمق کم

به گفته فعالان این بخش، عمق بازار در چنین تولیداتی بسیار کم است؛ بنابراین تولید‌کننده باید بکوشد مزیتی به لحاظ رقابتی برای خود ایجاد کند. این مزیت می‌تواند به لحاظ قیمتی یا به لحاظ کیفی باشد. غلامعلی رضایی یکی از تولید‌کنندگان این عرصه می‌گوید: امروز شرایط تولید در هر بخشی به‌گونه‌ای است که سرمایه‌گذار برای ورود به هر بخشی باید الزامات کار را رعایت کند و برآورد دقیقی از شرایط بازار داشته باشد.

وی می‌افزاید: به دلیل اینکه هزینه‌های حمل‌و‌نقل در کشور ما بالاست، بنابراین تولید‌کننده باید تلاش کند بازار‌های منطقه‌ای را در اختیار بگیرد به‌ویژه در تولید این گونه محصولات نمی‌توان روی بازار‌های فرامنطقه‌ای حساب باز کرد. رضایی ادامه می‌دهد: تولیدکننده در این بازار باید دقت ویژه‌ای روی کیفیت محصول تولیدی داشته باشد، چرا که محصول با کیفیت در این بازار حرف اول و آخر را می‌زند. توری‌های حصاری در زمره کالاهای بادوام قرار می‌گیرد لذا مصرف‌کننده توقع دارد محصولی که خریداری می‌کند از مفتول با کیفیت بالا و گالوانیزه تولید شده باشد و بافت مناسبی داشته باشد.

فرشاد لالی یکی دیگر از فعالان این بخش می‌گوید: کار در شرایط اقتصادی فعلی برای تولید‌کنندگان بسیار دشوار است، چرا که به دلیل شرایط رکودی اقتصاد که چند سالی است بر تمام اقتصاد ایران سایه افکنده قدرت خرید مصرف‌کننده‌کاهش‌یافته و مشتریان ترجیح‌شان بر خرید ارزان‌تر است و به همین دلیل عامل کیفیت ممکن است تحت‌الشعاع این متغیر قرار گیرد.

لالی درتکمیل صحبت‌های خود عنوان می‌کند: زمانی بود که مشتری به دنبال محصول با کیفیت بود وتمام تاکیدش بر این بود که از کیفیت محصول مطمئن شود اما در حال حاضر مشتری مدام قیمت‌ها را دنبال می‌کند تا یک خرید بینابینی در مواجهه کیفیت و قیمت را خریداری کند.

توصیه‌های پایانی

رضایی در پایان در توصیه به تازه‌وارد‌ها می‌گوید: اینکه بخواهید با یک سرمایه ۱۰۰ تا ۱۲۰میلیون‌تومانی وارد کار شوید غیر‌منطقی نیست و تولید‌کنند‌گانی در این بازار موفق‌تر خواهند بود که بایک سرمایه بالاتر و با تنوع محصول بیشتر انواع توری پرسی، توری حصاری، سیم خاردار، توری جوشی، فنس و… را تولید کند، بنابراین تولیدکنندگان باید با نگاه توسعه‌ای وارد بازار شوند.

این فعال بازار اضافه می‌کند: چون بازار این محصولات عمدتا منطقه‌ای تعریف شده، بنابراین بازاریابی گسترده و تبلیغات زیاد نتیجه‌ای برای کار نخواهد داشت یا لااقل توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین تولیدکنندگان از ابتدا باید در جانمایی واحد تولیدی خود دقت لازم را داشته باشند تا کمتر درگیر مشکلات فروش شوند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا