توافقی با سنگ‌آهنی‌ها و دولت برای تعیین نرخ گندله انجام نشده

توافقی با سنگ‌آهنی‌ها و دولت برای تعیین نرخ گندله انجام نشده

دنیای معدن -دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن تکذیب اخبار منتشر‌شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر توافق فولادسازان و سنگ‌آهنی‌ها روی نرخ فروش گندله، از درخواست فولادسازان برای کاهش نسبت‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص گندله و آهن اسفنجی خبر داد.

سید‌رسول خلیفه سلطانی با اشاره به روند کاهنده قیمت در بازار فولاد و ورود اکثر فولادسازان به مرز زیان‌دهی اظهار کرد: نسبت‌های ابلاغی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت نتیجه مطالعات و محاسبات کارشناسی و حسابرسی مفصل بوده اما اکنون با توجه به تداوم رکود در بازار فولاد و انباشت حدود 3 میلیون تن فولاد در کارخانه‌ها و ضرورت کاهش قیمت تمام‌شده برای ادامه حیات واحدهای فولادی، درخواست کاهش نسبت‌های مذکور را داریم.



دبیر انجمن تولیدکنندگان درخصوص توافق فولادسازان و سنگ‌آهنی‌ها بر سر نرخ فروش گندله نیز گفت: تاکنون هیچ‌گونه توافق رسمی با تولیدکنندگان گندله یا وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص نرخ گندله انجام نشده است. البته قبل و بعد از ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت جلساتی برای حصول توافق برگزار شده اما به دلیل مواضع سرسختانه برخی دوستان نتیجه‌ای حاصل نشده و ملاک عمل همچنان بخشنامه تیرماه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.


 
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا