مدیر بیمه‌های کشتی و هواپیما بیمه ایران خبر داد

راه‌اندازی بیمه‌نامه شکست ماشین آلات هواپیما در کشور

راه‌اندازی بیمه‌نامه شکست ماشین آلات هواپیما در کشور

مدیر بیمه‌های کشتی و هواپیما بیمه ایران از راه‌اندازی بیمه نامه شکست ماشین آلات هواپیما درکشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمید رضا کاوه در جریان پرداخت خسارت شانزده میلیارد و 770 میلیون ریالی این مجموعه به یک شرکت هواپیمایی بابت خسارت وارده به موتور یک فروند هواپیما MD-83، تصریح کرد: پیش از این بیمه نامه شکست ماشین آلات در ایران پوشش بیمه ای نداشت و بیمه ایران برای نخستین بار این بیمه نامه را به منظور بهره‌مندی بیمه گذاران خود از خدمات این بیمه نامه آماده و دراختیار آنان قرار داد.

وی با بیان اینکه این هفتمین خسارت پرداختی بزرگ شرکت در سال جاری بابت سوانح هوایی است در خصوص چگونگی خسارت وارده به موتور این هواپیما، افزود: این هواپیما به هنگام پرواز در مسیر تهران به ازمیر کشور ترکیه دچار سانحه گردید و از آنجا که دارای بیمه نامه شکست ماشین آلات نزد بیمه ایران بود خسارت وارده را در محل به مسوولان شرکت هواپیمایی پرداخت کردیم.

مدیر بیمه های کشتی و هواپیما با اشاره به اینکه دراین سانحه به موتورهواپیما خسارت کلی وارد شده است،اضافه کرد: نظر به اینکه براساس مدارک و مستندات پرونده و همچنین نظر کارشناسان فنی داخلی و خارجی تعمیرات بر روی موتور آسیب دیده غیر اقتصادی اعلام شد، بررسی های فنی در رابطه میزان خسارت وارده با مد نظر قراردادن استهلاکات صورت پذیرفت و پس از اعمال کسورات مندرج در بیمه نامه مبلغ خالص خسارت 16 میلیارد و 770 میلیون ریال محاسبه که پس از طی مراحل تکمیل پرونده به بیمه گذار پرداخت شد.

کاوه درخصوص میزان رضایتمندی بیمه گذار از دریافت خدمات بیمه ای بیمه ایران نیز گفت: بیمه گذاراز روند تصفیه خسارت از جمله به کارگیری کارشناس مستقل مجرب فنی و تطبیق مناسب خسارت وارده با شرایط بیمه‌نامه و کلوزهای روز دنیا اعلام رضایت کرده و بیمه نامه های ناوگان هوایی خود را طی هفته گذشته که در شرف انقضا بود به مدت یک سال دیگر نزد بیمه ایران تمدید کرد.

وی در بیان ماهیت پوشش بیمه شکست ماشین آلات موتورهای هواپیما،عنوان کرد: پوشش ارائه شده از سوی بیمه ایران براساس پوشش استانداردهای بین المللی بوده و از گستردگی زیادی در بخش بیمه اموال و مسوولیت برخورداراست.

به گفته وی این بیمه نامه خسارت ناشی از شکست مکانیکی و جدا شدن قطعه ای از موتور که منجر به آسیب دیدگی سایر قسمت ها می شود را تحت پوشش قرار می دهد و هم اکنون تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی نسبت به دریافت این خدمت اعلام نیاز کردند.

مدیر بیمه های کشتی و هواپیما درباره روند رسیدگی به پرونده خسارت مربوط به این بیمه نامه ها،اظهار کرد:روند رسیدگی به خسارت این پرونده ها مستلزم جدا سازی موتور از هواپیما، انجام آزمایش‌های خاص، بازنمودن موتوراز هواپیما،تفکیک هزینه‌ها به دو بخش بیمه ای و غیر بیمه ای است از این رو تعیین تکلیف این گونه پرونده‌ها نسبت به سایر پرونده‌های خسارتی در بیمه هواپیما کمی طولانی تر از سایر پرونده‌هاست.

بنا بر اعلام روابط عمومی بیمه ایران کاوه تاکید کرد: این درحالی است که درروند صدور بیمه نامه های مربوطه از تبحر و تجربه کارشناسان این شرکت نهایت دقت به عمل می آید که پوشش بیمه ای کامل مناسب و متناسب با نیاز مشتریان و با رعایت استانداردهای روز دنیا طراحی و ارائه شود تا درجریان تصفیه خسارات احتمالی به بهترین شکل ممکن و با بکارگیری کارشناسان صاحب نام داخلی و خارجی سرویس های لازم به بیمه گذار ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد شرکت های هواپیمایی کشور به صورت مستقیم بیمه ایران را به عنوان بیمه گر خود برگزیده‌اند، ادامه داد: ما بقی ناوگان هوایی کشور نیز به صورت غیر مستقیم از پوششش های اتکایی بیمه ایران بهره مند هستند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا