وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

آخرین وضعیت تردد در راه‌های کشور پس از بارش‌های شب گذشته

آخرین وضعیت تردد در راه‌های کشور پس از بارش‌های شب گذشته

وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت تردد در جاده‌های شریانی کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۸۵۰۰ راهدار در قالب ۸۶۵ اکیپ با ۴۸۵۰ ماشین ‌آلات راهداری در ۱۸ استان برف‌گیر کشور در حال فعالیت هستند و در حال حاضر کلیه محورهای شریانی کشور باز هستند.

عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به آغاز بارش‌های شدید برف از روز چهارشنبه ۹ دی‌ماه در محورهای اصلی٬ فرعی و روستایی ۱۸ استان کشور گفت: راهداران از زمان شروع بارش برف تلاش خود را برای بازگشایی راه‌ها چند برابر کردند تا تردد برای مردم آسان شود.

وی با اشاره به بارش‌های ۳ متری برف در برخی استان‌های برف‌گیر مثل کردستان افزود: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان هواشناسی محورهای برف‌گیر شناسایی شده و ۸۵۰۰ راهدار در قالب ۸۶۵ اکیپ راهداری با در اختیار داشتن ۴۸۵۰ ماشین ‌آلات راهداری در محورهای فرعی مسدود برای بازگشایی راه‌ها فعالیت می‌کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: راهداران در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی٬ گیلان٬ اردبیل٬ کردستان٬ کرمانشاه٬ همدان٬ ایلام٬ لرستان٬ زنجان٬ قزوین٬ البرز٬ اصفهان٬ مازندران٬ تهران٬ کهگیلوی بویراحمر٬ چهارمحال بختیاری و فارس مشغول عملیات راهداری هستند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر کلیه محورهای شریانی کشور باز است و راهداران در حال تلاش برای بازگشایی راه‌های فرعی و روستایی هستند.

حسن نیا یادآور شد: در عین حال پلیس راه کشور برای افزایش ایمنی٬ اجازه تردد به خودروهای فاقد زنجیر چرخ را در محورهای برف‌گیر نمی‌دهد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: شمشک-دیزین در استان‌های البرز و تهران٬ پونل-خلخال در استان‌های گیلان و اردبیل٬ سروآباد-پاوه در استان کردستان٬ گنجنامه-تویسرکان در استان همدان٬ بوکان-مهاباد و مهاباد-سردشت در استان آذربایجان غربی٬ کوهرنگ-مسجدسلیمان در استان چهارمحال و بختیاری٬ حسین‌آباد- دهگلان٬ سقز-بانه و مریوان-سقز در استان کردستان و فریدونشهر- پشتکوه در استان اصفهان ۱۱ محوری هستند که براثر بارش برف مسدود شدند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا